Unifi network application (versie 7.3.76) start niet op

Bruce the boss

UniFier
25 mei 2020
56
4
8
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop en moet daarom het een en ander opnieuw installeren.
Ik heb ook de Unifi network application (versie 7.3.76) geïnstalleerd maar hij start niet op en ik krijg onderstaande melding:

Schermafbeelding 2023-01-07 161446.png

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Welk OS? Welke versie? Heb je de firewall uitstaan? Heb je op Troubleshoot geklikt om te kijken wat UI aan herstelwerk voorstelt? Heb je het getest op een andere machine? Als het een Windows laptop is: wat staat er in het logboek (eventviewer.exe)?

Laten we er geen "raad een lied of niet" van maken. Geef ons zoveel mogelijk informatie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Welk OS - Windows 10 Home versie 22H2
Heb je de firewall uitstaan? .... ja die staat uit
Heb je op Troubleshoot geklikt om te kijken wat UI aan herstelwerk voorstelt? Ja dat heb ik gedaan met er wordt niets voorgesteld
Heb je het getest op een andere machine? Ja en daar kom ik wel op het inlog scherm maar dan geeft hij aan dat het wachtwoord niet zou kloppen. Als ik dan de optie kies om het wachtwoord te resetten ontvang ik geen email op het desbetreffende emailadres
Als het een Windows laptop is: wat staat er in het logboek (eventviewer.exe)? Daar loop ik op vast. Kom wel bij de logbestanden maar zie niets. Of bedoel je het onderstaande?

Fout 7-1-2023 17:12:50 Application Error 1000 (100)
Waarschuwing 7-1-2023 17:12:09 DistributedCOM 10016 Geen
Waarschuwing 7-1-2023 17:00:23 DistributedCOM 10016 Geen
Waarschuwing 7-1-2023 16:59:48 DistributedCOM 10016 Geen
Waarschuwing 7-1-2023 16:59:01 DistributedCOM 10016 Geen
Waarschuwing 7-1-2023 16:14:37 DistributedCOM 10016 Geen
Waarschuwing 7-1-2023 16:04:12 User Device Registration 360 Geen
Waarschuwing 7-1-2023 16:04:06 DistributedCOM 10016 Geen
Waarschuwing 7-1-2023 16:04:06 DistributedCOM 10016 Geen
 
Kijk! Dat is meer info waar we mee verder kunnen ;) Heb je het advies van @dbw gecontrolleerd? Ik hoef je niet te vragen om updates te draaien want die zijn behoorlijk up to date.

Bekabeld aangesloten of dat verskrikkelijke WiFi?

Het logboek geeft naast wat leesbare info ook een foutcode; al dan niet hexadecimaal. Heb je die foutcode al door duck.com gehaald?

Heb je het al geprobeerd met de Network App op een telefoon? Zo ja, wat zijn de meldingen daar?

Komt de e-mail misschien in de spam folder terecht?

We komen er wel! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Eclipse termurin JDK with Hotspot 11.0.17+8
En java 8 update 351

De eerste moest ik installeren nadat hij aangaf dat ik Java 11 niet zou hebben
 
Kijk! Dat is meer info waar we mee verder kunnen ;) Heb je het advies van @dbw gecontrolleerd? Ik hoef je niet te vragen om updates te draaien want die zijn behoorlijk up to date.
* ja zie mijn reply

Bekabeld aangesloten of dat verschrikkelijke WiFi?
* De laptop is Wifi aangesloten

Het logboek geeft naast wat leesbare info ook een foutcode; al dan niet hexadecimaal. Heb je die foutcode al door duck.com gehaald?
* bedoel je de melding: User Device Registration 360 Geen

Heb je het al geprobeerd met de Network App op een telefoon? Zo ja, wat zijn de meldingen daar?
* als ik via de app inlog dan lukt het wel :)

Komt de e-mail misschien in de spam folder terecht?
* nee daar zit ie ook niet en met het inloggen via de app weet ik zeker dat de inloggegevens kloppen
 
Je had het over inloggen via een andere computer?
Heb je een CloudKey of UDM?
Zo niet, en je hebt geen backup van de controller, dan moet je dus opnieuw beginnen.
Heb je wel een CloudKey of UDM dan hoef je niets te installeren.

M.a.w.: Welke Unifi apparatuur heb je?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Top!

Mag ik je aanraden om de zaak in een docker container, op een Raspberry Pi of een cloudkey te zetten?
De controller is een nogal belangrijk stukje in je netwerk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bruce the boss
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..