Unifi talk voor ons bedrijf aantal vragen

Fibre

UniFier
15 mei 2018
20
2
3
Goedenavond,

Ik heb een aantal vragen over UniFi Talk waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden.

Wij zijn een organisatie met ongeveer 30 locaties, waarvan enkele locaties een receptie hebben. Op deze recepties gebruiken we momenteel Yealink-telefoons via een 3CX-centrale. Ons netwerk is volledig gebaseerd op UniFi, en ik ben daarom aan het onderzoeken of UniFi Talk voor ons interessant kan zijn.

Echter, ik heb enkele vragen waar ik niet helemaal uitkom:

  1. Koppeling met Azure AD of Microsoft Outlook bedrijfscontacten
    Is het mogelijk om UniFi Talk te koppelen aan Azure AD of de bedrijfscontacten in Microsoft Outlook? Het zou handig zijn als de telefoonnummers van alle medewerkers met een mobiel nummer (06-nummer) automatisch in de UniFi-telefoons verschijnen, evenals de contactgegevens van alle UniFi-telefoon gebruikers. Dit zou vooral praktisch zijn voor het geval medewerkers vertrekken, zodat de contacten automatisch worden bijgewerkt.
  2. Telefoons in kamers van cliënten
    Op één van onze locaties, waar we 30 cliënten opvangen, hebben we Yealink-telefoons in elke kamer geïnstalleerd. Deze telefoons zijn zo geprogrammeerd dat, zodra een cliënt de hoorn opneemt, het toestel automatisch naar de receptie belt. Dit was een eis van de brandweer voor de brandveiligheid. Is een dergelijke configuratie mogelijk met UniFi Talk?
  3. Webportal voor receptionistes
    Is er een webportal beschikbaar waarmee een receptioniste de telefooncentrale kan bedienen, zoals het opnemen van gesprekken, doorverbinden, etc.? Dit zou vergelijkbaar zijn met de dashboards die vaak beschikbaar zijn bij andere telefoonoplossingen.
  4. Ervaring met de New Talk Relay-optie met Odido
    Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Talk Relay-optie in combinatie met Odido? Wij maken momenteel gebruik van Odido als onze PBX-leverancier en zouden graag willen weten hoe deze optie werkt en of deze goed integreert met UniFi Talk.
Alvast bedankt voor de hulp en ik zie uw antwoord graag tegemoet.

Alex
 
Je verwacht best veel van een paar vrijwillige hobbyisten hier.
Dit klinkt als een consultancy-klus, of wellicht iets voor de partij waar je al deze hardware gaat aanschaffen.

Omdat er nogal wat vanaf hangt v.w.b. zowel de algehele veiligheid als de gezondheid van wat tegenwoordig cliënten worden genoemd hoop ik dat jullie dit op professionele wijze oppakken en niet afhankelijk zijn van de mening van een stel goedbedoelende amateurs.

Maar goed; dat is slechts mijn persoonlijke mening natuurlijk.