UDM/Pro unifi.ui.com laat netjes mijn UDMP zien maar kan niet naar network of protect

UniFi UDM/Pro Routers

hawkeye

UniFier
19 apr 2021
60
1
23
18
Zuid Limburg
Ik kan niet meer remote via unifi.ui.com naar network of protect. Ik heb 2FA aanstaan. Ik zie wel netjes mijn UDMP met het IP adres van ISP. Als ik lokaal inlog werkt ie gewoon. Ik kan remote niet via Delta glasvezel maar ook niet via Ziggo kabel internet. De android app werkt ook niet, network niet maar protect ook niet.

Ik vind nergens opties in Unifi of de UDMP om remote even uit en aan te zetten zoals vroeger in Unifi met een USG wel kon. Wat kan ik nu doen? ik heb via google gevonden dat iemand de UDMP helemaal reset maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Via browser krijg ik:

UniFi is having trouble with this directionSorry about that. Please press reload button to try again.

Unifi Network app:
retry

Unifi protect app:
Unable to connect to internet (ik heb echt wel internet)

Wat ik vreemd vind. Ik had UDMPRO veranderd in UDMP en dit was meteen zichtbaar op unifi.ui.com... dus de verbinding is er wel.
 
UPDATE:
Het werkt weer, reboot. Geen idee wat dit veroorzaakt heeft maar een reboot verholp het.
Al eens geprobeerd de controller te restarten ? Dus geen reset maar restart device.
Ik was het net aan het tikken. Ik denk probeer dat eens. Normaal ook niet de bedoeling maar nu doet ie het wel weer. Nu weet ik wel nog niet wat zoiets veroorzaakt, kan niet altijd via via toch bij de UDMP komen. Gelukkig werkt het weer. Merci voor meedenken
 
UPDATE:
Het werkt weer, reboot. Geen idee wat dit veroorzaakt heeft maar een reboot verholp het.

Ik was het net aan het tikken. Ik denk probeer dat eens. Normaal ook niet de bedoeling maar nu doet ie het wel weer. Nu weet ik wel nog niet wat zoiets veroorzaakt, kan niet altijd via via toch bij de UDMP komen. Gelukkig werkt het weer. Merci voor meedenken
Tis net Windows en die andere shit. Werkt het niet dan eerst reboot.
Doe ik ook altijd. Net nog gedaan met de UDMP. Was met de VPN aan het klooien en dat ging niet meer. Na een reboot doet ie het weer. Tsja....
 
Tis net Windows en die andere shit. Werkt het niet dan eerst reboot.
Doe ik ook altijd. Net nog gedaan met de UDMP. Was met de VPN aan het klooien en dat ging niet meer. Na een reboot doet ie het weer. Tsja....
Dat we dit accepteren van een zgn enterprise internet oplossing, je kunt toch nooit uitleggen dat mensen niet kunnen werken omdat het even reboot moet worden, dan die onbekende issues en ook geen oplossingen. Gelukkig ben ik niet diegene die het bij bedrijven heeft neergezet, zou me kapot schamen. Ik vind het al erg om familie en vrienden met schaamrood op mijn kaken dit 'uit' te leggen.
 
Persoonlijk vind ik Unifi spullen ook geen Enterprise.
Nee dat is duidelijk maar het staat er wel op en de prijzen zijn niet mals. als je dan adverteert dat er honderden mensen op kunnen werken.... hoe leg je die dan de downtime uit? Ik pik het omdat het thuis is en vind het ook raar. 'vroeger' kon ik blind unifi adviseren nu zeg ik kijk zelf maar voor een oplossing bij de provider die ondersteuning bied. Het is te wazig geworden qua support en updates enzo.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.