Usg Pro 4 loopt regelmatig vast

defender90

UniFier
10 aug 2020
12
0
1
Hallo,

ik heb een USG PRO4 op versie 4.4.51.5287926 op de usg.
systeem draait met cloudkey en de installatie staat op V 6.0.22 en firmware 1.1.13
Switch 1 = US-24-250W
Switch 2 = US-48-G1
2* UAP AC pro

Het systeem heeft nu reeds 3x vastgelopen op 2 weken tijd.
Eerste keer konden we vanop afstand zelfs via de cloudkey niet meer aan de installatie.
Na een herstart van de USG en de switch werkte alles terug normaal.

Een 3 tal dagen later kregen de we via de wifi antennes geen mogelijkheid meer om te laten aanmelden.
Ik kond wel nog op de cloudkey en kon zo op afstand de usg terug herstarten.
Na herstart was alles terug ok

Vandaag terug zelfde problemen.
Ook op de cloudkey werd aangegeven dat er geen internet was.
Na herstart van usg en switch terug alles werkend.

temperatuur op dit ogenblik:
PHY 67℃

CPU 67℃

Bord (PHY) 49°C

Bord (CPU) 48℃


Heeft iemand dit al tegen gekomen of wat zijn de stappen wat ik nog zou kunnen ondernemen?

Mvg
 
vandaag nog update gedaan naar laatste versie 6.0.23

na 1 uur liep de usg terug vast, geen wifi meer.
herstart usg en probleem tijdelijk opgelost.

ongeveer 2 uur later terug geen internet meer, geen wifi.
herstart van de usg en de poe switch.
terug alles in orde.

deze middag rond 15:00 terug geen verbinding meer met wifi en internet.
terug herstart.

heb wel de indruk dat de ventilator zeer veel lawaai maakt.
 
Ik zou voor het herstarten eens kijken of de webpagina van de USG nog bereikbaar is en of je nog kunt inloggen via SSH. Dan kun je meer in detail kijken wat er loos is. Met iedere keer herstarten zonder een diagnose proberen te stellen zul je niet verder komen.
 
Deze ochtend terug zelfde probleem.
usg niet meer toegankelijk, zelfs vast bekabeld kreeg ik geen ip adres, zelfs met fix ip kon ik niet naar de usg pingen of via web er naartoe.
na herstart terug in orde.
USG eens open gedaan en is nog stofvrij en de koelvinnen stonden mooi op de componenten.
temperatuur blijft rond de 60°
Wat ons opviel is dat de WAN die op dhcp staat en op Telenet aangesloten is een nieuw wan ip adres kreeg, niet tegenstaande dit een vast ip adres zou moeten zijn.
deze namiddag terug problemen, toen bleek er terug problemen te zijn op telenet, en terug nieuw ip WAN adres van telenet gekregen.
Volgens Telenet kon dit niet, ze gaan het uitzoeken.
deze avond nog eens gekeken vanop afstand en ziet er terug naar uit dat systeem niet bereikbaar is.

Dit wordt frustrerend!!
 
zal dit morgen eens proberen.
We hebben het mac adres van de usg ook in de telenet modem geprogrammeerd dus in principe verandert het mac adres niet en ziet telenet steeds hetzelfde apparaat.

Telenet is zelf ook aan het nazien hoe het mogelijk is dat er steeds een nieuw wan ip adres op ons systeem komt.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..