Beste,
ik heb sinds de aankoop van een Unifi U6+ AP en lite 8 poe switch problemen met de verbinding tussen mijn (Caiway) Genexis Platinum-7840 router.
In eerste instantie had ik een Unifi U6+ AP gekocht om een geleende AP te vervangen. Deze had ik doormiddel van een simpele Linksys Poe switch gekoppeld aan de router.
Door problemen met deze AP had ik, in de hoop het probleem te fixen, (en omdat ik in de toekomst Unify wil uitbreiden met oa een router en camera's) een Unifi USW-LITE-8-POE gekocht om de Linksys hiermee vervangen.
situatie 1: Genexis router gekoppeld aan de Linksys switch, gekoppeld aan de Unifi U6+ AP. Deze AP was regelmatig opeens niet meer te benaderen (vaak na 6-48 uur, het leek afhankelijk qua gebruik). De Linksys was wel te benaderen en ook het andere apparatuur gekoppeld via de Linksys. Een andere AP welke direct op de Genexis router gekoppeld is doet het nog wel. Apparatuur welke de Unify AP wilde koppelen kregen een IP-configuratie probleem. Oa mijn telefoon werd warm van het blijven proberen te koppelen. Stekker uit de AP en er weer in en de boel werkte weer even.
situatie 2: Genexis router gekoppeld aan de Unifi 8-lite switch gekoppeld aan de Unify U6+ AP. De Switch is na een aantal uur opeens offline. Volgens de router is er niets verbonden met de LAN poort. Pingen geeft een 'Destination host unreachable.'. De controller (draaiende op een computer) geeft aan dat de boel offline is.
Ook al het apparatuur gekoppeld aan de switch doet het niet meer. De verbinding tussen de Unifi switch en Unifi AP lijkt wel goed, al geeft de controller aan dat de kabel wellicht niet goed is. Stekker uit de switch en er weer in en de boel werkt weer even.
Situatie 3: Genexis router gekoppeld aan Unify switich, de AP afgekoppeld. Zelfde resultaat als situatie 2.
Overige info: De Unifi AP was eerst als losse AP ingesteld, sinds de Unifi switch er is heb ik een Unifi omgeving ervan gemaakt, de controller draait (soms) op een laptop.
In de router heb ik de switch en AP een static IP gegeven, dat maakte geen verschil. (DHCP liep van 192.168.1.64 tot .240, de router en de switch had ik op .251 en .253 gezet, later op .4 en .8, geen verschil.)
Wifi op de router heb ik uitgezet, ik hoef niet zo nodig de straat van wifi te voorzien.
Een andere AP die direct op de router (een netgear router die als AP/switch is ingesteld, de voorloper van de Genexis voordat het glasvezel werd) is gekoppeld geeft geen enkel probleem.
Rebooten van de router geeft geen effect, de stekker van de switch danwel AP met er echt uit en er weer in.
Het lijkt erop dat die Genexis router niet met Unifi apparatuur om kan gaan, of ik heb ergens iets verkeerd ingesteld.
Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat? Alvast bedankt!
ik heb sinds de aankoop van een Unifi U6+ AP en lite 8 poe switch problemen met de verbinding tussen mijn (Caiway) Genexis Platinum-7840 router.
In eerste instantie had ik een Unifi U6+ AP gekocht om een geleende AP te vervangen. Deze had ik doormiddel van een simpele Linksys Poe switch gekoppeld aan de router.
Door problemen met deze AP had ik, in de hoop het probleem te fixen, (en omdat ik in de toekomst Unify wil uitbreiden met oa een router en camera's) een Unifi USW-LITE-8-POE gekocht om de Linksys hiermee vervangen.
situatie 1: Genexis router gekoppeld aan de Linksys switch, gekoppeld aan de Unifi U6+ AP. Deze AP was regelmatig opeens niet meer te benaderen (vaak na 6-48 uur, het leek afhankelijk qua gebruik). De Linksys was wel te benaderen en ook het andere apparatuur gekoppeld via de Linksys. Een andere AP welke direct op de Genexis router gekoppeld is doet het nog wel. Apparatuur welke de Unify AP wilde koppelen kregen een IP-configuratie probleem. Oa mijn telefoon werd warm van het blijven proberen te koppelen. Stekker uit de AP en er weer in en de boel werkte weer even.
situatie 2: Genexis router gekoppeld aan de Unifi 8-lite switch gekoppeld aan de Unify U6+ AP. De Switch is na een aantal uur opeens offline. Volgens de router is er niets verbonden met de LAN poort. Pingen geeft een 'Destination host unreachable.'. De controller (draaiende op een computer) geeft aan dat de boel offline is.
Ook al het apparatuur gekoppeld aan de switch doet het niet meer. De verbinding tussen de Unifi switch en Unifi AP lijkt wel goed, al geeft de controller aan dat de kabel wellicht niet goed is. Stekker uit de switch en er weer in en de boel werkt weer even.
Situatie 3: Genexis router gekoppeld aan Unify switich, de AP afgekoppeld. Zelfde resultaat als situatie 2.
Overige info: De Unifi AP was eerst als losse AP ingesteld, sinds de Unifi switch er is heb ik een Unifi omgeving ervan gemaakt, de controller draait (soms) op een laptop.
In de router heb ik de switch en AP een static IP gegeven, dat maakte geen verschil. (DHCP liep van 192.168.1.64 tot .240, de router en de switch had ik op .251 en .253 gezet, later op .4 en .8, geen verschil.)
Wifi op de router heb ik uitgezet, ik hoef niet zo nodig de straat van wifi te voorzien.
Een andere AP die direct op de router (een netgear router die als AP/switch is ingesteld, de voorloper van de Genexis voordat het glasvezel werd) is gekoppeld geeft geen enkel probleem.
Rebooten van de router geeft geen effect, de stekker van de switch danwel AP met er echt uit en er weer in.
Het lijkt erop dat die Genexis router niet met Unifi apparatuur om kan gaan, of ik heb ergens iets verkeerd ingesteld.
Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat? Alvast bedankt!