Verbinding AP-lite valt steeds weg.

MorrheyR

New UniFier
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
ik heb thuis 2 Unifi Access points (UAP-AC-Lite en UAP-AC-Pro) aangesloten op een unifi switch (US-16-150W)
De laatste weken gebeurt het dat we geen verbinding meer kunnen maken met het UAP-AC-Lite. Meerdere keren per dag is er geen wifi meer vanaf dit AP (lite) en dus ook geen internet. Als ik dan het AP terug opstart werkt alles weer. Na een paar uren dan weer het zelfde probleem. Oorspronkelijk standen de zenders/kanalen op automatisch ingesteld. Dit heeft jaren gewerkt zo.
Ik heb al van alles geprobeerd. Kanalen ingesteld op 1 en 36 voor het ene AP en 11 en 44 voor het ander AP. Maar het probleem blijft zich voordoen. Vanaf het AP-pro is er geen probleem. daar blijft alles werken.
 

Luciano

Moderator
Forumleiding
Berichten
921
Waarderingsscore
592
Punten
93
Probeer de ap lite eens aan te sluiten op een andere poort op de switch want het komt wel eens voor met dat type gen1 switch dat de PoE van de poort het begeeft en daardoor te weinig power geeft.
 
Laatst bewerkt:

Eelco Meijer

New UniFier
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
En/of de switch een keer herstarten. Wat ik ook regelmatig heb gehad , is dat de wifiverbinding wel gemaakt wordt, maar dat er dan geen IP adres uitgedeeld wordt. Dit is voornamelijk in het geval van een eigen DHCP server.

Als dit het geval is, dan kan je "Auto-Optimize Network" eens uitzetten. Dit heeft voor mij het probleem altijd verholpen.
 
Bovenaan