Vraagje,
Enige tijd geleden een USW-Lite 8 geïnstalleerd en vervolgens een fixed IP address hieraan toegekend. Gisteren had ik wat wijzigingen uitgevoerd waarna de switch steeds offline ging zodra ik iets van instellingen veranderde aan de switch. Ongeacht wat ik ook deed ik kreeg enkel de switch terug online na een factory reset.
Nu na wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat deze offline gaat van zodra ik de door het UDM SE toegekende IP adres via DHCP wijzig naar het voorgaande vaste IP adres dat ik eerder aan de switch had gegeven. Blijkbaar blijft de console achter de schermen dit vaste IP adres toekennen aan dit apparaat (mac adres)?
Ik ben al zover geraakt om naar de oude interface te gaan om client vaste IP adressen te deleten in Insights, maar mijn vraag is hoe doe je dit voor UniFi apparaten zoals mijn switch?
Toch geen volledige factory reset van de UDM SE hopelijk?
Alvast bedankt voor de hulp!
Enige tijd geleden een USW-Lite 8 geïnstalleerd en vervolgens een fixed IP address hieraan toegekend. Gisteren had ik wat wijzigingen uitgevoerd waarna de switch steeds offline ging zodra ik iets van instellingen veranderde aan de switch. Ongeacht wat ik ook deed ik kreeg enkel de switch terug online na een factory reset.
Nu na wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat deze offline gaat van zodra ik de door het UDM SE toegekende IP adres via DHCP wijzig naar het voorgaande vaste IP adres dat ik eerder aan de switch had gegeven. Blijkbaar blijft de console achter de schermen dit vaste IP adres toekennen aan dit apparaat (mac adres)?
Ik ben al zover geraakt om naar de oude interface te gaan om client vaste IP adressen te deleten in Insights, maar mijn vraag is hoe doe je dit voor UniFi apparaten zoals mijn switch?
Toch geen volledige factory reset van de UDM SE hopelijk?
Alvast bedankt voor de hulp!