Via de AP's geen DHCP

Patrick

UniFier
8 nov 2019
49
6
8
Zou iemand mij kunnen adviseren waar ik moet gaan zoeken,

Ingebruik

Unifi 16 POe 150W
Unifi UAP AC lite 2 stuks
Unifi UAP AC M

De dhcp wordt afgegeven door Fritzbox

Als ik bedraad verbind met de switch krijg ik netjes een IP adres en werk alles naar behoren
Als ik wil verbinden met Draadloze omgeving dan krijg ik wel de verbinding tot stand maar geen IP adres.
Hierbij moet zeggen dat er 4 andere producten ( Ipad, Iphone ) wel een ipdres krijgen of hebben via de wifi omgeving.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen
Geen vlan geconfigureerd.
 
Het is me niet duidelijk, 4 apparaten krijgen wel een IP zeg je.
  • Welke dan niet ?
  • Zijn die 4 wel in de juiste IP range ?
  • Krijgen de AP`s zelf wel een IP adres ?
  • Staat de AP-AC-M in wireless uplink ?
  • Heeft de Fritz ook nog wifi ?
 
Aangezien het maar een klein en simpel netwerk is zou ik gewoon alles resetten en opnieuw aanmaken zodat alle instellingen weer standaard zijn want het is lastig zoeken wat er fout kan staan als we niet weten wat er allemaal in het verleden is aangepast.

Zorg er ook voor dat alle hardware op de laatste stabiele firmware versie draait.
 
Ik heb hem al gereset.
Klacht blijft
Andere SSID aangemaakt , helpt ok niet.
Ik heb hem vergeleken met andere omgeving , deze staat gelijk.
Dus als ik het goed begrijp dan heb je dit probleem op alle ap's of is het een elke ap die geen dhcp uitgeeft? Je mag best iets meer informatie geven want we moeten nu alles vragen en hoe meer informatie jij geeft hoe makkelijker het voor ons is om een goed antwoord te geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Ik ben inderdaad met mijn laptop bezig geweest maar ook die van mijn klant.
Beide hebben het zelfde probleem.
Wat ook vreemd is dat een Ipad netjes Wifi heeft en dan in ineens geen IP adres meer heeft.
Of ik nu op de ene of ander Ap aangemeld bent maakt niets uit.
Beide AP gereset en geconfigureerd .

Kan het iets met IP4 en IP6 te maken hebben, ik vermoed zelf dat de fritz box het probleem maar omdat er ook tv overloopt wil ik geen USG er tussen zetten want daar heb ik geen ervaring mee om in te stellen
 
En dit is al vanaf het begin zo of is het pas gekomen na een firmware update? Je geeft niet aan of het gaat om een nieuwe installatie of een bestaande installatie die pas sinds kort dit probleem geeft.
 
Het is een bestaand systeem wat altijd heeft gewerkt.
Sinds vijf dagen is dit ontstaan , moet er bij zeggen dat er een provider probleem is geweest waardoor een heel gebied zonder internet zat.
De verbinding is een glas verbinding 150 om 150 provider is solcon en de glasvezel is van Deltafiber.

Systeem is twee jaar actief
 
Oke dus als ik het goed begrijp is er aan het interne netwerk niets veranderd en die heeft ook altijd goed gewerkt en dan denk ik idd dat je het probleem in de Fritzbox moet zoeken. Ik heb ooit bij een klant het zelfde probleem gehad met de zelfde ISP Solcon en heb toen de Fritzbox vervangen voor een nieuwe maar het probleem bleef en toen heb ik de Fritbox vervangen voor een UDM Pro en daarna waren de problemen opgelost maar vraag me niet hoe ik toen alles heb ingesteld aangezien het al heel lang geleden is maar als het goed is kun je op de site van Solcon de instellingen vinden.
 
Wat je omschrijft , is juist.

Ik heb de klant nu verteld dat hij eerst met solcon moet bellen , het probleem heeft iets te maken met de fritzbox maar wat ?
Ik wacht even af wat solcon gaat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: LTAX04
Vond nog even dit bericht en aangezien ik toen niet te maken had met een tv zal het voor jou dus anders zijn.

 
Bij mij was het zo dat het unifi netwerk was aangelegd via een ander bedrijf en hun beheerde het netwerk en hadden een remote controller draaien op hun server en dat bedrijf kon het probleem niet oplossen en via via ben ik daar toen terecht gekomen en alles draait nu nog steeds na volle tevredenheid en de klant heeft nu ook alles in eigen beheer dus klant blij omdat hij geen maandelijkse kosten heeft aan dat bedrijf en het bedrijf blij dat hij geen zeurende klant heeft die dagelijks belt.
 
Firmware 5.43.43 voor AP’s heeft een issue met DHCP als hij van een externe DHCP server (lees: Niet Unifi USG / UDM) komt. Daarvoor is imiddels al de beta firmware 5.43.46 beschikbaar.
 
Dit probleem beschrijft precies wat hier thuis ook het probleem is. Mijn vraag is het opgelost en zo ja hoe.
Situatie midden wk 38 heeft Fritz Box nieuwe software beschikbaar gesteld versie 7.28, sinds die tijd ook problemen met dat bepaalde apparatuur die niet meer kunnen verbinden met het internet. Dan soms weer wel en dan weer niet. Met de kabel direct laptop aan de switch gaat prima.

Zelf de Fritz Box terug gezet naar Fabrieksinstelling gaat twee dagen goed en dan komt de auto update weer. Je raad het al dan beginnen ook weer de problemen. Solcon snapt het niet meer en herkend het probleem niet.

Ik ben een gewone gebruiker die door wat te lezen een heel eind komt maar ik ben de weg kwijt. Daarom heel benieuwd hoe dit is op te lossen.
 
Mss toch wel handig dat er een systeemconfiguratie geplaatst wordt om allerlei vragen te voorkomen, of in ieder geval vermelden wat er allemaal aan profider, router, switches en ap's gebruikt wordt.
Vaak zijn het al de basisinstellingen van de controller die tegen kunnen werken, maar ook van je router van de profider, staat bv de wifi aan of uit van dat ding, kanalen wel voldoende uit elkaar enz enz.
Bij mij staat dus niks op automatisch!!
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.