Hallo allemaal,
we zijn al een aantal maanden bezig met vervangen van camera's op het terrein.
En over gestapt op Unifi camera.s. omdat het netwerk ook via Unifi gaat.
Nu heb ik bij een camera UVC G3 Pro het probleem dat er vocht in de binnenkant camera zit. Contact gehad met UBcenter, ( prima service ) kwam met het antwoord van Ubiquiti
The cameras are only fully sealed once the rear assembly has been installed and the cable and cable grommet are in place. If the camera is transported or installed while in warm or high humidity, it's possible to get condensation trapped inside the unit during installation. Typically any condensation will resolve itself within a couple days after install, but if not then removing the camera for a few hours usually does the trick. If you still experience issues after this, please reach out and we can coordinate an RMA."
Zo gezegd zo gedaan een paar dagen wachten, daarna een paar dagen binnen gelegd.
Helaas geen resultaat kreeg van UBcenter een nieuwe geleverd, voor installatie in werkplaats laten liggen, en met mooi weer geïnstalleerd.
Echter met de avond was er weer een vochtplek te zien in de lens, heb dezelfde avond nog de extra afdichting ( wijmaplast) bij de kabel weggehaald.
Nu is de vraag wat gebeurd hier? Is de montage verkeerd? de montage ringen te vast gedraaid? Is er een manier zonder de camera weer te demonteren om dit vocht eruit te krijgen?
Met vriendelijke groet Hobbybob

we zijn al een aantal maanden bezig met vervangen van camera's op het terrein.
En over gestapt op Unifi camera.s. omdat het netwerk ook via Unifi gaat.
Nu heb ik bij een camera UVC G3 Pro het probleem dat er vocht in de binnenkant camera zit. Contact gehad met UBcenter, ( prima service ) kwam met het antwoord van Ubiquiti
The cameras are only fully sealed once the rear assembly has been installed and the cable and cable grommet are in place. If the camera is transported or installed while in warm or high humidity, it's possible to get condensation trapped inside the unit during installation. Typically any condensation will resolve itself within a couple days after install, but if not then removing the camera for a few hours usually does the trick. If you still experience issues after this, please reach out and we can coordinate an RMA."
Zo gezegd zo gedaan een paar dagen wachten, daarna een paar dagen binnen gelegd.
Helaas geen resultaat kreeg van UBcenter een nieuwe geleverd, voor installatie in werkplaats laten liggen, en met mooi weer geïnstalleerd.
Echter met de avond was er weer een vochtplek te zien in de lens, heb dezelfde avond nog de extra afdichting ( wijmaplast) bij de kabel weggehaald.
Nu is de vraag wat gebeurd hier? Is de montage verkeerd? de montage ringen te vast gedraaid? Is er een manier zonder de camera weer te demonteren om dit vocht eruit te krijgen?
Met vriendelijke groet Hobbybob


