Your internet has disconnected. Contact your ISP to verify your area's outage status.

WJ4UDM

UniFier
11 jul 2022
62
30
18
Den Haag
Ik heb sedert kort een UDM aangeschaft. Sedertdien merk ik dat mijn Ziggo modem Arris Connectbox (350/35, nog niet in bridge) van tijd tot tijd een reboot doet.
Ziggo heeft meer dergelijke meldingen ontvangen en gaat (in theorie) ook mijn modem monitoren.
Bij notificaties kan je bovenstaande melding zien:
Mijn data is: Jul 11, 2022 12:56 - Jul 13, 2022 13:44 - Jul 13, 2022 19:55 - Jul 15, 2022 12:23
Ook een indicatie is in het dashboard te zien als de 'internet uptime' afwijkt /kleiner is dan de 'system uptime'.

En nu de vraag: komt dit bij andere ook voor?
of is dit voorgekomen en is inmiddels opgelost en wat was de oplossing?

Alvast dank voor jullie reacties.
Wouter-Jan

Ter info configuratie:
Modem: Ziggo Arris Connectbox (350/35, nog niet in bridge)
Router: UDM (Network 7.1.66, UniFi OS UDM 1.12.22) 1xLAN aangesloten
Switch: Managed switch Netgear GC110 (aangesloten NAS, Pi4, Ziggo Mediabox, Desktop PC)
Wifi: circa 20 devices
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Bij mij komt dit ook voor, mijn modem staat wel in bridge.
Het gebeurt alleen in de nacht tussen 1:00 en 5:00, en is meestal 1 minuut, en dan is het weer normaal.
Het gebeurt ook alleen op werkdagen en behalve een melding van mijn UDM-pro merk ik er niks van.
En het is ook niet iedere dag, ik denk dat het met werkzaamheden op het Ziggo netwerk te maken heeft.
 
Ik heb sedert kort een UDM aangeschaft. Sedertdien merk ik dat mijn Ziggo modem Arris Connectbox (350/35, nog niet in bridge) van tijd tot tijd een reboot doet.
Ziggo heeft meer dergelijke meldingen ontvangen en gaat (in theorie) ook mijn modem monitoren.
Bij notificaties kan je bovenstaande melding zien:
Mijn data is: Jul 11, 2022 12:56 - Jul 13, 2022 13:44 - Jul 13, 2022 19:55 - Jul 15, 2022 12:23
Ook een indicatie is in het dashboard te zien als de 'internet uptime' afwijkt /kleiner is dan de 'system uptime'.

En nu de vraag: komt dit bij andere ook voor?
of is dit voorgekomen en is inmiddels opgelost en wat was de oplossing?

Alvast dank voor jullie reacties.
Wouter-Jan

Ter info configuratie:
Modem: Ziggo Arris Connectbox (350/35, nog niet in bridge)
Router: UDM (Network 7.1.66, UniFi OS UDM 1.12.22) 1xLAN aangesloten
Switch: Managed switch Netgear GC110 (aangesloten NAS, Pi4, Ziggo Mediabox, Desktop PC)
Wifi: circa 20 devices
Je gaat Ziggo toch bellen om je modem in Bridge te laten zetten, kan je het gelijk even vragen😂
 
Er kunnen heel veel oorzaken zijn; als ze je modem al gaan monitoren, dan ben je op de goede weg. Hoe communiceer je met Ziggo ? Mijn ervaringen met het officiele Ziggo forum zijn erg goed. Ik heb geen spontane reboots gehad maar de overgang naar Giga icm Arris CB was problematisch, vreselijke lag bij intensief UDP verkeer. Ik wist toen al dat de Arris het probleem was maar Ziggo wil eerst alle andere zaken uitsluiten, en dat vind ik heel goed want bij een bagger signaal werkt geen enkel modem. Volgende is toen gedaan:

- monitoring op afstand
- 2 keer monteurbezoek
- kabels opnieuw aangesneden bij AOP & connector
- connector in kelder vervangen, daar kwam ooit de lijn binnen, later verlegd naar meterkast
- filter op antenneversterker gezet om retoursignaal TV te blokkeren (heb geen mediabox, alleen CI+)
- PoA vervangen
- Alle losse kabels vervangen
- Arris (Puma chipset) vervangen door Ubee, dat was de boosdoener maar door de voorgaande stappen is alles weer up to date

en idd modem wel even in bridge mode laten zetten; anders onnodige overhead in je netwerk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Ik had er ook last van, soms 3x op een avond, ik vermoed een bug in de firmware van het modem.
De gratis monteur is wel geweest en heeft de aansluiting in de meterkast vervangen en de F-stekker bij het modem door een aanknijp exemplaar. Tot nu toe.. geen reboot meer..
tijdstippen inderdaad vaak in de avond.
 
Je gaat Ziggo toch bellen om je modem in Bridge te laten zetten, kan je het gelijk even vragen😂
Telefonisch contact gehad met Ziggo en tevens gevraagd om Modem in Bridge modus te laten zetten, was dat ff (een voor de medewerker in kwestie) een brug te ver; ze ging het doen maar ik wacht dus nog. Of het monitoren van het modem dit verzoek heeft vertraagd is nog onbekend. Ik ga volgende week nog weer een poging doen.
Er kunnen heel veel oorzaken zijn; als ze je modem al gaan monitoren, dan ben je op de goede weg. Hoe communiceer je met Ziggo ?
Telefonisch, in dezelfde telecom overigens. Maar soms bel je, is het druk en je komt in een loop terecht om te eindigen bij blah blah over email instellingen.
Bedankt voor de eerste reacties.
 
Is dit nu opgelost? Bij mij komt donderdag de monteur langs. Dan wil ik de Udee modem zonder wifi. Wil van de Puma chipset af.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..