Ziggo Stopt spontaan bij opnames en terugkijken

Knakker

Brons
UniFier
6 apr 2025
28
9
3
Enschede
De onderstaande vraag heb ik ook al gesteld in support forum van ziggo maar stel hem hier ook omdat ik twijfel of het aan mijn netwerk ligt
of dat het een probleem van Ziggo is :)

Zoals de titel aangeeft hebben wij regelmatig dat als wij een film of een serie kijken die wij hebben opgenomen de mediabox op zwart gaat en ons er uit gooit.

het scherm gaat dan naar het scherm van opnames/terugkijken en r onderin het beeld van de huidige tv zender waar hij op staat voordat wij de serie/film gingen kijken.

Ik heb de mediabox omgeruild met de slaapkamer in de hoop dat daar het probleem in zat maar helaas.

Youtube, Netflix enz werkt verder prima ook gewoon tv kijken werkt prima.


netwerk verbinding is: Sagemcom modem 1000Mbit in bridge modus dan Unifi Ucg Fiber Gateway dan

Unifi Usw 16 Poe standaard. en dan de Mediabox Next.


Nu heb ik ook een paar vragen:

Maakt het uit of je de 10 Gbe rj45 wan poort gebruikt of de 10G Sfp+ wan poort
En zij er nog bepaalde instelling in de fiber die aangepast moeten worden? ik heb tot nu toe alles redelijk standaard

Schermafbeelding 2025-12-10 om 20.32.36 1.webp

Scherm­afbeelding 2025-12-10 om 20.38.03.webp
Alvast bedankt voor jullie reactie's



M.v.g. Martin
 
Ik heb hier een vergelijkbare opstelling, maar nergens last van. Hier is de Ziggo modem (in bridge mode) aangesloten op de RJ45 WAN poort van de UCG Fiber. De USW 24 PoE switch heb ik via SFP met de UCG Fiber verbonden.
Ik zie een 2,5 Gb verbinding tussen Ziggo modem en UCG Fiber. Dus kijk even of je de Ziggo modem via de 2,5 Gb LAN poort hebt aangesloten.

Screenshot 2025-12-11 101123.webp