POE Camera in tuin

  • Onderwerp starter Frank Wiersma
  • Startdatum
F

Frank Wiersma

Guest
Hallo,

Bij onze nog te bouwen woning willen we ook de buitenkant in de gaten houden. We hebben een relatief groot perceel van 1200m2.
Ik zou graag achter op het perceel in de hoek een camera plaatsen welke de hele tuin en achterzijde van woning ziet. Dan hoef ik minder camera's dichterbij.
De breedte van het kavel is 28 meter en de camera zou op ongeveer 22 meter van de achtergevel staan. Denk dat de afstand van de switch naar de camera zo'n 50 meter gaat zijn.
  1. Welke camera zou het meest geschikt zijn?
  2. Op welke, speciale, manier moet ik daar een POE kabel naartoe voeren? Met apparatuur ertussen om het te scheiden van netwerk?
Alvast bedankt!!

Mvg, Frank
 
Het belangrijkste is dat je in de netwerkkabel een scheider tegen blikseminslag e.d. aanbrengt. En dat de kabel niet makkelijk toegankelijk is om iets anders op aan te sluiten.
Welke camera kun je het best zelf bepalen.
 
belangrijkste vraag met betrekking tot de camera is wat wil je
om herkenbaar iemand in beeld te krijgen op zo.n vlak gaat niet lukken met 1 camera voor een normaal bedrag
als je alleen wilt zien wat er gebeurt moet je een groot hoek gebruiken 2mm of zoiets
 
Kijk, de camera hoeft niet de hele achtertuin in beeld te brengen. Als alles in de buurt van de woning en kort daarvoor zichtbaar is, is dat voldoende. We kijken even verder.,
 
Als je een unifi wifi camera gebruikt wordt het probleem veel simpeler; dan hoef je alleen stroom (achter) in de tuin aan te leggen. En dat is sowieso wel handig (voor de maaier, een e-bike etc.). De G3 micro werkt prima bij mij.
Moet je natuurlijk wel goede wifi dekking hebben in de tuin, maar ook dat is sowieso wel handig naar de toekomst..
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..