2,4 super langzaam en 5 Ghz super snel

woonkamer ---------------------------------------------------------------------------------- zolder



1585317195775.png1585317246177.png

Tuin

1585317271894.png

wat wel raar is dat de woon kamer en de tuin 25 meter uit elkaar ligt dan zou ik toch wel verwachten dat de tuin ook veel meer storing zou ontvangen??

gr.
henk
 
Je moet alleen kanalen 1, 6 of 11 gebruiken. Nooit de tussenliggende. Als jij gaat verschuiven t.o.v. Die drie kanalen dan ben je gevoeliger voor storing van de omgeving en stoor je anderen.
Simpel uitgelegd: Als jij op 1 zit en je buurman ook dan “herkennen” de apparaten elkaar en houden ze rekening met elkaar. Als je op 3 zit en je buurman op 1 dan heeft jouw AP last van interferentie van de buurman maar herkent het niet als WiFi.
 
ik had op 72m2 3 APs (1PRO en 2LRs) en overal kabels getrokken.
Die kabels uit pure frustratie omdat wifi (ondanks 3APs op zo'n oppervlak) gewoon K*T was.
Verhuisd en dezelfde setup (ook met kabels) en nergens last van, rete goeie wifi, snel en stabiel. Alleen worden die kabels niet gebruikt, niet nodig.
 
Maar goed, je leest de laatste week veel meer topics dat wifi slecht of slechter geworden is, en dat heeft ook te maken denk ik dat er veel thuis gewerkt word, veel kinderen thuis die vol op internet zitten, en waarschijnlijk veel mensen die hun wifi systeem geupgrade hebben en dan word er harder geschreeuwd.
 
Maar goed, je leest de laatste week veel meer topics dat wifi slecht of slechter geworden is, en dat heeft ook te maken denk ik dat er veel thuis gewerkt word, veel kinderen thuis die vol op internet zitten, en waarschijnlijk veel mensen die hun wifi systeem geupgrade hebben en dan word er harder geschreeuwd.

ja dat denk ik misschien ook wel.

ik had net een oude router aangesloten en het zelfde resultaat. nu weet ik zeker dat het niet aan mijn unfi spullen ligt haha.

gr.
henk
 
Zit er bewapening in de muren? Met onze zorg apparatuur met zenders op 869Mhz is het bereik normaal 50 meter. Bij een pand met bewapening die qua gevlochten antennes vormt die gevoelig is voor 869 MHz was het bereik 5 km.
Beetje analoog aan de oude tv antennes van vroeger met de extra dipolen.
Andere mogelijkheid natuurlijke straling van de materialen van het gebouw, in een gebouw in zorgcomplex in Rotterdam had ik nog maar 10 meter bereik op 869Mhz.

Daarom in je tuin minder storing als er buiten.
 
Even ter info: De WiFi AI doet dagelijks een scan en baseert wijzigingen op historie. Het kan dus meerdere dagen duren voor je een goed resultaat hebt en tussendoor Kan het ook slechter worden.
 
Even ter info: De WiFi AI doet dagelijks een scan en baseert wijzigingen op historie. Het kan dus meerdere dagen duren voor je een goed resultaat hebt en tussendoor Kan het ook slechter worden.

ja dat had ik al in de gaten, maar is wel een mooie stukje software (als het goed werkt) :cool:

gr.
henk
 
Ik heb het vorig jaar een maand getest. Het werkt wel aardig. Uiteindelijk kwam hij dicht bij mijn instellingen uit die ik handmatig had gedaan. Ik had bewust een aantal instellingen “verslechterd“, Om te kijken wat hij er mee zou doen.
 
Ik heb het vorig jaar een maand getest. Het werkt wel aardig. Uiteindelijk kwam hij dicht bij mijn instellingen uit die ik handmatig had gedaan. Ik had bewust een aantal instellingen “verslechterd“, Om te kijken wat hij er mee zou doen.

haha dat was ik ook van plan om te doen.

gr.
henk
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..