Beheer unify ap op afstand zonder cloud key

mtw281181

UniFier
7 jun 2019
9
0
1
Beste Unfify fanaten,

Even een vraagje:

Ik heb thuis 2 unify ap’s, via de controller thuis op een laptop geconfigureerd. Echter na een tijdje werkt dit niet goed meer. Als ik dan de controller start, kan ik de AP 's niet meer benaderen. Ze staan er dan wel in en werken ook gewoon, maar niet meer actief terwijl ze gewoon draaien. Firewall etc allemaal al een keer uit gehad, maar dan nog hetzelfde.
Ligt dit eraan dat de laptop geen vast IP heeft?
Ik wil ze nu echter via een controller laten lopen die constant draait. Er draait een controller bij mij op de zaak op de server voor het beheer van de unify ap ‘ s daar. Dat werkt super en die draait ook altijd.

Ik wil die van thuis er ook aan koppelen en ik weet dat dit mogelijk moet zijn, zonder een cloud key of iets dergelijks maar via bepaalde ip settings, waardoor je de ap’s kan zien terwijl ze elders geinstalleerd zijn.


Weten jullie hoe dit te bewerkstelligen?
Ik weet dat veel IT bedrijven zo werken voor beheer van hun unify producten bij klanten.

Vriendelijke groet,

Mark
 
De controller op de zaak is dan toch eigenlijk de CloudKey?
Het is al een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb maar in de AP moet je met SSH aan de gang en met het "set-inform" commando aan de gang.
Je wijst daar naar de locatie van de controller, dus deze controller moet wel via het internet bereikbaar zijn.

Op mijn CloudKey draaien twee remote locaties plus mijn lokale netwerk.
We hebben het dus zo gedaan voor de twee remote netwerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mtw281181
Zorg dat de poorten open staan op werk:

UDP - 3478
TCP - 8080
TCP - 8443
TCP - 8880
TCP - 8843
TCP - 6789

Daarna met ssh programma (putty) inloggen en onderste stappen door nemen.

Suc6

If you can SSH into the AP, it's possible to do L3-adoption via CLI command:

1. Make sure the AP is running updated firmware. If it is not, see this guide: UniFi - Changing the Firmware of a UniFi Device.

2. Make sure the AP is in the factory default state. If it's not, do:

sudo syswrapper.sh restore-default

3. SSH into the device and type the following and hit enter:

set-inform http://ip-of-controller:8080/inform

4. After issuing the set-inform, the UniFi device will show up for adoption. Once you click adopt, the device will appear to go offline.

5. Once the device goes offline, issue the command set-inform in step 3 again. This will permanently save the inform address, and the device will start provisioning.
 
  • Leuk
Waarderingen: mtw281181
Toch wil ik nog wel even een kanttekening bij dit alles plaatsen.

Weet je zeker dat je het netwerk van de zaak open wilt zetten naar het internet, met alle risico's van dien, alleen om thuis een paar access points te kunnen beheren? Ik zou me wel 10 keer bedenken voordat ik zoiets deed. Ik ga er daarbij ook van uit dat het je eigen zaak is, en jouw server, en niet die van iemand anders. Als dat niet zo is, is het helemaal uit den boze. [emoji6]

Ik zou voor 100 euro thuis een eigen CloudKey installeren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mtw281181
Hallo allemaal,

Heb thuis een controller geïnstalleerd, dit had ook de voorkeur, alleen waren de AP 's na een tijdje niet meer te benaderen, gezien de controller op een laptop staat die niet continu aanstaat, ik heb nu wat met de poorten gewijzigd, gaat nu al een tijdje goed.

Nog een vraagje: Ik wil graag buiten een AP erbij hangen, wegens bereik in de tuin. Welke is hier aan te raden, zie wel dat er al een ander topic van is. Gaat om internet, draadloos TV op tablet voor hoogstens 3 a 4 man tegelijk. Welke is dan te adviseren, de UAP-AC M en dan gewoon als AP onder de andere zetten in de controller, als voorbeeld?

vriendelijke groet,

Mark
 
Geen ervaring mee, maar volgens de omschrijving is dit idd een goede voor buiten.
Ik wil deze in mijn nieuwe huis ook buiten plaatsen, dus als jij dat alvast test...…… :p
Een UAP-AC-Pro kan ook buiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: mtw281181
Een UAP-AC-Pro kan inderdaad buiten, maar moet wel beschut zijn tegen directe weersinvloeden, bijvoorbeeld onder een afdak. Een UAP-AC-M is dus beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: mtw281181
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..