USG Pro problemen na een firmware update

Springer

UniFier
21 mrt 2018
450
175
43
!!!!WAARSCHUWING!!!!! ik wilde dit graag even aan de aandacht brengen ,geen idee hoe ik dit anders moet brengen en hoe je dit uit voorzorg kan testen, maar er blijken nu meer gebruikers van USG Pro met dit probleem te zijn.
Laatste melding over toen ze gingen updaten naar firmware 4.22 USG Pro daarna reageerde deze niet meer. Iemand gaf ook als reactie dat unifi heeft gezegd van "jammer joh is uit de garantie" koop maar een nieuwe!!!! Blijf het raar vinden dat er nu meer mensen dit probleem ondervinden wat waarschijnlijk door een firmware update veroorzaakt wordt.
 
Uit de garantie? Europese voorwaarden geven toch echt 24 maanden. Het lijkt mij dat zie hieraan moeten voldoen zodra je hier je spullen verkoopt.
Heb je ze daar al op gewezen?
 
Nou mijn leverancier zegt gewoon is uit de garantie, deze was in maart verlopen en heeft bijna nooit aangestaan. (Maar zie m'n vorige USG Pro reset post, na het open maken enzo ;-)) Maar ik zou graag eerder een oplossing willen hebben voor dit probleem mocht het nog een keertje voorkomen. Ligt het aan de firmware of heeft het te maken combinatie van firmware en hardware revisie van de USG Pro.

Voor USG 3P schijnen ze wel een oplossing te hebben voor zoiets, al is dat niet makkelijk te doen voor een gewone thuis gebruiker.
 
Laatst bewerkt:
Het komt wel eens voor dat de flash ram van de USG Pro defect raakt en die is voor een USG Pro vast op het moederbord gemonteerd. En dan kun je dus echt niets meer.
Bij de USG 3P gebruiken ze als flash ram een USB stick. Daar kun je dus een nieuwe USB stick instoppen nadat die voorzien is van de fabrieksimage.

Welke gebruiker ben je in die thread op het UBNT forum? Heb je het al met een console kabel geprobeerd?
 
Coldbooooka is dat,
USG 3P klopt helemaal, al werken niet alle USB sticks in de USG 3P.

Heb al een console kabel eraan gehangen, krijg dan wel een prompt maar weet geen username en wachtwoord meer(Console staat ook in de thread). Deze USG Pro heeft bijna nooit gedraaid ooit eens een test mee gedaan en toen dus een firmware update gedaan, sinds ie niet meer reageert heb ik die omgeving maar afgebroken. Heb al wel een nieuwe gekocht om te stoeien en dat ik alvast een omgeving kan opbouwen voor straks in het nieuwe huis.
 
Je zou als login nog de user/wachtwoord combinaties:

root/ubnt
ubnt/ubnt

Kunnen proberen
 
Nee heb alles al geprobeerd , geen van de accounts doet het. Weet dus ook niet meer mijn account gegevens van de test omgeving.
 
Net antwoord gehad van unifi support desk, moet m toch als rma gaan aan melden :cry: wordt dus milieu-plein.
 
Nee zij houden steenvast aan een jaar dat is t, daarna is het sorry. Rare is wel dat er steeds mensen bij komen die het nu ondervinden. Toch weer €300 voor bijna nooit gebuikt weggegooid. Nu maar fingers crossed bij de volgende updates... Heb nog wel een vraag open staan waarom het gebeurd omdat er steeds meer gebruikers bij komen of ze kunnen achterhalen hoe of wat.
 
Mijn leverancier heeft al gezegd dat garantie termijn maar een jaar is en op de factuur staat het ook. Waar ik de nieuwe heb gekocht ben ik maar even na gaan vragen hoelang die daar is. Waar heeft u de usg dan gekocht als ik vragen mag? De kleine 8p 60w switch heeft wel 2 jaar garantie.
 
Thanks die shop kende ik nog niet. Ik kom er net achter op hun site waar ik de nieuwe heb gekocht ook 2 jaar geeft (gelukkig). Maar de oude heeft echt een jaar :cautious: Gelukkig is het maar voor een thuis netwerkje en niet een mkb of nog groter maar ja het blijft jammer.
 
je hebt in NL gewoon 2 jaar garantie op dit soort producten.
Jou leverancier mag best aangeven dat je maar 1 jaar hebt, maar wettelijk is het 2 en daar moet hij zich aan houden.

Neem onze vrienden van Apple als voorbeeld, je hebt 1 jaar volgens Apple, maar je leverancier is verplicht 2 jaar op je iPhone te geven (en uiteindelijk moet Apple
dat ook aan je leverancier geven).
 
Toch vreemd met die garantie, op de Ubiquiti website staat inderdaad duidelijk 1 jaar.
Maar in de EU is het misschien wel 2 jaar, is dat verplicht?
Ik heb geen idee.
Van deze router mag je toch wel een levensduur van meer als een jaar verwachten.
 
Ik heb ook echt geen idee hoe dat zit met garanties maar ik zal het gaan proberen bij ze. Zij geven dit toch echt aan op hun site "Op alle producten geldt een standaard garantietermijn van 1 jaar". Zodra er wat meer bekend is laat ik het weten.
 
Via Tweakers heb ik even een rijtje verkopers nagekeken.
Ze vermelden of niets of 24 maanden garantie.
Bij niets heb ik niet verder gezocht dan de pagina waar ik op uit kwam, niet verder op de site gezocht.

Deze router is wel erg veranderlijk van prijs valt nu op.
“Mijn” leverancier staat er nooit tussen maar was toen wel net een paar euro goedkoper.
Mijn zoon kocht hem bij een bedrijf op zondag, op maandag was daar de prijs hoger dan op zondag.
Elke dag ging er wat af. Echt vreemd.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..