Edge router lite selectief DHCP

chemist

UniFier
27 aug 2020
21
3
3
Vandaag een probleem, in mijn netwerk bestaande uit een edge router lite en 2 unify lite access points. Sommige clients kunnen gewoon verbinden andere niet. Ik heb van de access points een downgrade in firmware gedaan maar dat heeft niet geholpen.

Wel zie ik in mijn cloud key meer dan 100 DHCP failures dus daar is iets aan de hand. Alleen waar moet ik het zoeken? Of zou mijn edge router lite aan het afsterven zijn?
 
Poolsize staat op 206 waarvan er 30 in gebruik. Lease time stond op 86400. Dit is dan toch niet het probleem? Of moet ik de lease time bijstellen?

Ik heb al ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan . Geen effect. Bij mijn dochter op de pc de melding: DNS server reageert niet.
 
86400 dat zijn de seconden. Dat is verder wel goed.

Heb je de Edge al een keer herstart? Ben je daar ook mee up2date?

DNS is weer wat anders dan DHCP

Anders proberen met fixed ip op pc en kijken wat dat doet.
 
Hm zijn eruit, dankzij dochterlief. Ik had als DNS server mijn pihole, werkte altijd perfect. Maar nu niet, reden? Zoeken we nog uit. Maar na het wijzigen van de eerste DNS server in 8.8.8.8 hadden alle apparaten weer internet:).
 
Ok dat gaan we nog wel eens proberen, for now blijf ik er even af. Mijn huisgenoten genieten nu weer...
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..