UVC-G3-AF Apple app

R

robvulture

Guest
Ik heb recentelijk de UVC-G3-AF camer gekocht met de bedoeling deze stand alone, dus enkel met de Apple app te gebruiken. Als ik de app open (UniFi Protect) gaat deze op zoek naar een controler, deze heb ik niet. Volgens de beknopte bijgeleverde handleiding zou ik in de app een camera toe kunnen voegen, deze mogelijkheid heb ik in de app echter niet, ook op YouTube zie ik in oudere filmpjes dat dit kan. Iemand een oplossing misschien? Op dit moment heb ik hem via webinterface benaderbaar en met synology gekoppeld, heb echter het idee veel van de functionaliteit te missen.
 
Realiseerde ik me later ook. Rechtstreeks benaderen van de camera kan alleen via de webGUI van de camera. De apps werken alleen in combinatie met een controller.
Wat nog wel zou kunnen is het RTSP protocol gebruiken. Dat kun je inschakelen op de camera en dan een algemene camera viewer app gebruiken.
 
Je kan aangeven in de camera gui dat je hem zonder controller wilt gekregen. Dan kan je diverse programma's gebruiken om de beelden te bekijken. Maar je wilt alleen soms de feed bekijken? want voor opnames heb je een controller nodig. Je kan hem zover ik weet niet standalone als beveiligingscamera gebruiken. Heb zelf 2 maal een uvc-g3-bullit hangen. Eerst met een windows computer met videocontroller. Nu met cloudkey gen2 + en unifi protect.
 
Als ik op youtube de verschillende filmpjes bekijk lijkt het ooit gewoon via de Apple app gewerkt te hebben, ook in de beknopte bijgeleverde beschrijving zou het moeten kunnen, wel worden ze gewoon bij bol.com enz. aangeboden, als je totaal geen achtergrond hebt ga je die dus nooit aan de praat krijgen. Ik heb hem in de Synology kunnen zetten, ook met een omweg trouwens en sla nu feed op Synology op met de ds cam app kan ik ook overal kijken naar mijn voordeur, heb alleen het idee functionaliteit nu te moeten wissen. Gebruik hem dus wel standalone zonder controller. Dacht alleen misschien mis ik ergens iets.
 
Bij mij stream ik hem vanuit protect ook naar de synology. Je mist inderdaad wat functionaliteiten die je in de videocontroller wel hebt. De camera's zijn gemaakt om in een controller te draaien maar kunnen ingesteld worden voor andere methoden. Maar zijn er in de basis niet voor bedoeld
 
Ik mis nog meer als ik dacht idd?, vooral motion zones zou superhandig zijn, nu meldt hij alles wat beweegt, voorlopig werkt het iig, moet maar eens kijken wat ik er mee ga doen in de toekomst. Iedereen iig bedankt voor reacties.
 
Was eerlijk gezegd al blij dat ik hem aan de praat had in de nas ??, ging ook niet echt probleemloos. Ben blij met de feedback
 
Ik heb toch maar de Unifi gen 2 controller gekocht, nu volgend probleem... op de computer (Unifi video) kan ik niet inloggen (invalid username and/or password), op de apple app hang ik vast op select NVR bij search NVR doet hij niets, veld blijft donker, als ik hem handmatig probeer in te voeren 192.168.2.38 met mijn username (email) en wachtwoord, blijft hij ook hangen op het wachtwoord (sign in failed) op de controller (webinterface) kan ik echter wel inloggen met mijn email en wachtwoord, heeft iemand enig idee?
 
Kun je misschien iets meer details geven?

Als je de CloudKey Gen2 gekocht hebt dan praat je over Unifi Protect en niet over Unifi Video.
Dan moet je ook de Unifi Protect app gebruiken, of via een browser Unifi Protect op de CloudKey Gen2 benaderen.
Je moet geen Unifi Video app en/of software gebruiken, deze moet je verwijderen.
 
ik heb de Unifi protect inmiddels draaien, ik was in de veronderstelling dat ik via Unifi video ook nodig had voor opslag van beelden.
 
Nee, Unifi Video is de voorloper van Unifi Protect. Deze software was programma technisch gezien zwaar verouderd, vandaar dat men met Protect opnieuw is begonnen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..