UniFi netwerk

dacht ik al maar toch gevraagd voor de zekerheid, bedankt.
trouwens, inmiddels 3 Hue lampen in gebruik inc draadloze switches, mijn zoontje vind het prachtig om alles te regelen via HomeKit, en vrouw des huizes just love it ❤️
Eerst een buitenlamp en daarna beginnen met de woonkamer. Ik heb 3 zones met 13 spotjes, maar ze zijn halogeen (met trafo’s), dus moet ik verandering brengen in de elektra installatie. Is het moeilijk om zelf te doen, of moet ik een elektricien vragen?
 
Hangt er van af of je makkelijk bij de trafo.s kan komen

Zo ja is het bedrading vervangen zodat je overal 230 krijgt en dan spots plaatsen geschikt voor 230
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Dat zou heel vreemd zijn. De radardetectie werkt namelijk alleen voor 5 Ghz DFS kanalen omdat die mogelijk in het radargebied kunnen zitten. Als er radar gedecteerd is gaat de AP tijdelijk naar een non-DFS signaal. Na een periode schakelt hij dan weer naar het ingestelde kanaal. Hij doet niets met het 2.4 Ghz kanaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik heb mijn tweede LR in het huis. Na wat start problemen aan het werk gekregen via wireless uplink met mijn AP Pro.
Toch heb ik nog gemeende gevoelens over. De Pro werkt nog steeds uitstekend, niks veranderd qua snelheid of dekking.
met de LR heb ik goede link met de pro maar snelheid valt mij tegen. Meerdere keer speedtest gedaan met verschillende app’s en kom ik net hoger dan 120Mbms. Ook is mij opgevallen dat de LR hetzelfde kanaal (5G) moet hebben dan de Pro anders krijg ik geen verbinding met bijv mijn iPad, zelfs 50cm naast de AP.
waarschijnlijk doet ik wat verkeerd maar, wat?
 
Als je geen backup van controller hebt is volgens mij de enige oplossing alle AP's resetten en overnieuw beginnen. Maak dan wel aan het einde een backup. Ergens ga je die nodig hebben en ben je er blij mee.
 
Ik heb ook een cloudkey, als het goed is backup iedere week. Alleen AP’S resetten en CK en switch met rust laten? Dat is niet veel werk, morgen heb ik alle tijd
 
Dat die LR hetzelfde kanaal moet hebben dan de Pro klopt.
Ze moeten tenslotte met elkaar kunnen praten en dat kan alleen als ze op hetzelfde kanaal zitten.

En je gevoel klopt wel hoor, draadloos met elkaar verbinden werkt best wel goed, maar het is zeker niet dezelfde ervaring dan met een met draad aangesloten AP.
althans mijn ervaring
 
Idd wireless uplink is handig als geen andere mogelijkheid hebt maar komt niet in de buurt van bekabeld. Ik zal vanmiddag nog ff spelen met plaatsing en instellingen maar als ik net tevreden ben gaat de AP gewoon in de verkoop.
trouwens bestaat nog een kleine mogelijkheid om kabel te trekken maar vrouw des huizes heeft geen zin omdat waarschijnlijk een stukje van de kabel in zicht is in de woonkamer, we zullen zien ?
 
Inmiddels al 3 dagen de tweede AP bekabeld aangesloten. Heb zo goed mogelijk afgewerkt en zie je het “bijna” niet, ieg vrouw en kind nog niets gezegd ?. Het werkt uitstekend.

Ik ben op zoek naar een 8 poort switch voor mijn woonkamer, in principe heb ik alleen een poe poort nodig, kan ik deze nemen ? Iets van €20 goedkoper.
 
Voor 1 PoE port is die prima. Ik gebruik hem zelf ook voor een AP in de huiskamer (AP beneden). Switch Meterkast is de switch waar je de link van bijgevoegd hebt.
Je kan de switch zelf eventueel ook via PoE van stroom voorzien


toplogy.jpg
 
Ok, dus mijn huidige switch ( US-8-60W) via een poe poort naar poort 1 van de US-8 is voldoende . Trouwens, is voldoende voor de LR? Ik weet dat verschillende poe’s zijn
 
Ik heb een AP AC Pro op deze manier een tijdje aangesloten. En dat ging probleemloos. Mijn vermoeden is dat het verbruik redelijk het zelfde is als met een LR

Dus van mijn US-8-60W door middel van PoE naar de US-8 en via port 8 door naar de AP-AC Pro. Ik weet om eerlijk te zijn niet of dit werkt met de LR. Je hebt in NL 2 weken zicht periode dus je kan het proberen
 
Dat voeden en doorvoeden gaat erg goed.
Hier usw16/150 voedt 2x een usw8 met daaraan de AP Pro, 1x usw8 en SipPhone
 
Heel erg stil in mijn topic.......tja, als alles goed gaat weinig te melden, prachtig apparatuur Unifi ?
toch wordt mijn netwerk uitgebreid met een USW flex mini, volgens mij is redelijk makkelijk te installeren, eigenlijk plug and play, toch? Of moet ik ergens rekening mee houden?
 
Dacht ik al...
volgende stap zou kunnen zijn een IoT netwerk maken maar dan heb ik een USG nodig, of kan het zonder?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..