Welke USW8 voldoet voor de In-Wall HD?

TimiFi

UniFier
18 mrt 2018
7
3
3
Ik heb een UDM met daaraan een UAP AC HD. Aan een andere poort hangt nu nog een Apple Airport Extreme. Deze laatste wil ik verkopen en vervangen door een USW8 met daarachter een In-Wall HD.
Welk model van de USW8 volstaat om een In-Wall HD te voeden, rekening houdende dat ik nog 2 PoE devices wil voeden via die switch?
 
De mooiste 8 poort is en blijft de usw 8 / 150 .. heeft POE en POE+ per poort perfect te configureren.
Geen FAN wordt wel warm maar erg betrouwbaar, ook de duurste helaas. Je krijgt daar zeker geen spijt van
 
Aan de normale USW8 kun je maar 1 PoE device koppelen. In jouw geval heb je dus een USW-8-60 of een USW-80150 nodig.
Het hangt met name af van de hoeveel vermogen de gezamelijke PoE devices trekken.

Heb de USW 8 - 60 watt besteld. Hieraan komen een aantal devices die geen PoE nodig hebben. Daarnaast zal ik aan een PoE poort de In-Wall HD pluggen. Aan de In-Wall HD komen onder andere een playstation en een smart TV. Die hebben geen PoE nodig. Dat kan allemaal zonder problemen?

Mag ik daarnaast ook op een vrije PoE poort een niet PoE device gewoon aansluiten zonder meer?
 
Je brengt dan stroom naar een apparaat wat het niet nodig is, ik heb ergens gelezen dat dat niet verstandig is, veel devices zijn er wel tegen beschermd, maar ik zou niet weten hoe die standaard heet.
Poe kun je per poort ook uit zetten middels de controller.
 
  • Leuk
Waarderingen: TimiFi
Poe poort geeft bij deze switch alleen spanning als het aan gesloten apparaat er om vraagt

Dus hey maakt niet uit wat je op een poe poort aansluit kan niet fout gaan

Bij sommige ubiquiti switchen is er de optie 24 volt dit is wel iets wat probleem kan geven dit is namelijk passief dus GEEN controlle of het apparaat er mee om kan gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: TimiFi
Ok, zit net even in de technische omschrijving te kijken van de 8-60 en zie dit staan, 4 Auto-Sensing IEEE 802.3af PoE Ports, dat bedoel je daarmee dus.
Ik heb bij de tv ook een 8-60 liggen wat ik daar eigenlijk niet nodig ben, want gebruik daar geen poe en maar 3 poorten. Nu heb ik ook nog een nano switch en dacht die daar misschien mee te vervangen maar dat leek me toch niet verstandig met de info die ik tot nu toe gevonden had op diverse fora.
 
  • Leuk
Waarderingen: TimiFi
Je kunt in de configuratie van de switch PoE voor elke poort expliciet in- en uitschakelen. Zelf zet ik die optie voor alle poorten waar geen PoE nodig is uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: TimiFi
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..