USG en telenet imap mail versturen via smtp.telenet.be

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent

UniFier
14 okt 2020
1
0
1
Beste,

Ben nieuw in deze materie en mijn configuratie is :

Telenet modem DMZ naar UGS
UGS
Switch us 48
Ac pro
Alles op het netwerk werkt goed enkel problemen met office outlook 365 bij het versturen van mail via smtp server telenet poort 587
Mail via gmail account werkt wel poort 465.
Vroeger zonder USG werkte alles perfect .

Iemand een idee welke instellingen ik moet doen om de uitgaande mails werkende te krijgen?

Vincent
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook relatief nieuw in deze materie en stoot idd op hetzelfde probleem. Ben ik juist als ik zeg dat gmail eigenlijk een soort van webmail is zonder imap/smtp ? Ik krijg tot nader order ook geen mails verstuurd die voorheen (zonder usg) wel verstuurd geraakten. Ik neem aan dat usg firewall niets tegenhoudt en dat er toch iets moet zijn dat verhindert dat er een goede connectie tot stand komt tussen client en telenetserver. Misschien ook eens een draadje opstarten op het engelstalig forum.

Vriendelijke groeten, Kris
 
Ok, dank voor de aanvulling ! Ik vind het wel vreemd dat gmail via smtp geen problemen geeft maar outlook wel. Misschien te verhelpen met een instelling van outlook ?
 
Dank hiervoor ! Ik had vergelijkbare vermeldingen ook teruggevonden op het engelstalig forum. Daar werd aangeraden om te werken via een paswoord als gmail niet (meer) zou werken. Bij mij werkt gmail via outlook zonder probleem, alleen de communicatie met smtp.telenet.be lukt niet. Als ik dat opgelost krijg, geef ik zeker een seintje !
 
Het kan zijn dat uw Office-versie verouderd is en Gmail niet wordt ondersteund.

Microsoft raadt aan om Office 2021 te gebruiken, zodat u Gmail probleemloos kunt gebruiken.

Mod: Link verwijderd. De reputatie van dat soort sites is twijfelachtig. Het onderwerp gaat ook niet over Office. Draadje is ook al drie jaar oud en niet meer relevant en daarom gaat het op slot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.

Vergelijkbare onderwerpen