2e AP via wireless downlink niet aan de praat te krijgen.

W

wous

Guest
Voor in mijn thuisomgeving heb ik een 2e AP aangeschaft. Deze wil ik op de bovenverdieping via een wireless downlink configureren.
Beide accesspoints zijn van het model UniFi AP-AC-Lite firmware 4.0.54.10625. De controller is ook de laatste versie, 5.10.26 (Build: atag_5.10.26_11685)

Ik heb het volgende uitgevoerd, volgens artikel: https://unifi-forum.nl/handleidingen/wireless-uplink.3/
In de controller de optie "Enable connectivity monitor and wireless uplink" aangezet.
Beide AP's bekabeld aangesloten en geconfigureerd.
Channels voor beide AP's handmatig ingesteld op kanaal 1 en 36.

AP beneden (bekabelde uplink) geconfigureerd met de opties "Allow meshing from other access points" ingeschakeld in de radio configuratie.
AP beneden (bekabelde uplink) geconfigureerd met de optie "Allow meshing to another access point BETA" uitgeschakeld onder Wireless Uplinks.

AP boven (wireless downlink) ingesteld met een statisch ip adres.
AP boven (wireless downlink) geconfigureerd met de opties "Allow meshing from other access points" uitgeschakeld in de radio configuratie.
AP boven (wireless downlink) ingesteld met de optie "Allow meshing to another access point BETA" ingeschakeld onder Wireless Uplinks.

Ik zie dat het AP boven een Wireless Uplink connectie heeft met het AP beneden over Channel 36 met een Signal sterkte van 47%.

Wanneer ik het AP boven afkoppel van het LAN, geeft het AP een disconnected state aan en is deze op geen enkele manier te connecten via de wireless uplink.
Het AP zou in een isolated state moeten gaan en vervolgens opnieuw te adopten zijn over de wireless uplink.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?
 
Je hebt de optie “allow meshing to another access point” verkeerd om. Voor de bedrade AP moet die uit staan, voor de Wireless AP aan.

Daarnaast moet je de meshing optie bij Radios aan hebben staan, anders zeg je dus dat hij beide radios niet mag gebruiken voor een wireless connectie en kan hij niet verbinden.
 
Laatst bewerkt:
Ook de firmware van de nieuw AP moet van een bepaalde versie zijn , voorkeur dezelfde als de andere AP
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..