wifi vraag

RonR

UniFier
19 apr 2020
10
3
3
Goedenavond.
Afgelopen weekend twee AP ac lite (met eigen POE) gekocht om eindelijk een goed wifi netwerk in en rond ons huis (rijtjeshuis, beton,1999) te makn. Gelijk deze site gevonden en met jullie tips die op de site staan de boel aan de praat gekregen. Alles zit via TP link archer router bedraad gekoppeld. 1 in woonkamer en 1 op de 1e verdieping.
Nu heb ik, ik ben bang voorlopig:), 2 vraagjes.
Alsik op mijn controller inlog dan geeft deze de onderstaande melding, terwijl ik ze wel bedraad heb! heb ik hierin iets verkeerd gedaan
Bij het instelln van wifi kun je een vinkje zetten bij Allow meshing. ik wil eignlijk gewoon dat de kids met de telefoon door het huis kunnen lopen en dat ze continu wifi hebben. Moet ik deze nu uitzetten of niet
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
p.s. ik ben geen ict er maar doe mijn best

Alvast dank, Gr Ron

ter1587578012360.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Hallo Marni,
Dank voor je snelle reactie. Ik heb ze uitgezet, maar ik kom niet meer in de settings! Ik klikte op de knop van probeer nieuwe instelling en daarna niet meer gezien:)
Heeft deze uplinkmonitor veel invloed

Gr Ron
 
Hai,
de controller draaid op mijn labtop op WiFi. Ik zal de boel even herstarten maar dat kan pas als de baby’s slapen?
we gaan het morgen ff proberen. Dank weer
 
Vraagje; Ik heb op 1 van mijn AP-AC-PRO bij kanaal gebruik procenten achter de kanalen staan ! 2G -18% en 5G 91% met een gevaren driehoekje !
Kan iemand me misschien uitleggen wat dat inhoudt ?
 
hallo allen,
nog even terug komend op mijn bovenstaande vraag. Ik heb de controller bedraad via laptop geopnd en mijn beide ap zijn ook bedraad. Waarom staat er dan bij de beide AP 2 wireless en 0 wired
Heb ik iets verkeerd gedaan
Tevens vandaag de boel gereset maar settings kan ik niet meer openen

Gr Ron
 
Hoe heb je ze ingesteld, welke kanalen en zendsterkte? Je kunt bij de instellingen van de AP een RF omgevingsscan maken en dan zie je welke kanalen de minste interferentie hebben. Verder: bij kiezen van kanaal niet op ‘auto’ zetten maar zelf or je een kanaal kiezen, bij 2g kiezen voor HT40 en bij 5g voor VHT80, zendsterkte voor 2g op medium en 5g op hoog.
 
@RonR AP’s staan bij mij ook op wireless. Je kunt verschillende devices integreren zoals routers en switches van Unifi. Ik neem aan dat die dan onder bedraad komen te staan. Probeer je instellingen eens te bereiken via web, 192.168.2.1, lukt het dan wel?
 
@Jmmssn, helaas dit lukt ook niet. Telkens als ik setting wil openen dan komt onderstaand op mijn bureaublad. Apart!
Alles draaid volgens mij super nu en hoef er veerder niet er bij, maar het is wel jammer
1587672683817.png
 
@RonR Volgens mij maak je een bedieningsfout. Je moet de interface van de controller openen via een browser. Jij kijkt naar het statusdisplay van de Windows controller. Die moet eigenlijk 24/7 draaien.
 
Hallo @Hofstede, deze begrijp ik niet helemaal sorry:)
Het scherm wat 2 stukjes hoger is geplaatst door mij krijg ik als ik unifi open op mijn labtop. Na enkele ogenblikken kan ik dan de knop indrukken waarop staat” launch in een webbrowser. Hierna kom ik, volgens mij., in de controller terecht. De Windows controller sluit ik altijd af tegelijk met mijn pc, wat is het belang om 24/7 deze te draaien? Ik heb geen serveer oid?
 
Het hele Unifi systeem is specifiek ontworpen met het idee dat de controller 24 uur per dag en 7 dagen per week draait en allerlei gegevens opslaat en communiceert met de Access Points, switches etc. Dat op een computer die een vast IP adres heeft en die bedraad is aangesloten op het netwerk.
Jij start de controller nu alleen op het moment dat je iets wil aanpassen en dat kan wel, maar het levert vaak ook veel problemen op zoals je al merkt. Bijvoorbeeld op het moment dat jouw laptop een keer een ander adres krijgt van de router werkt het configureren van de Access Points niet meer omdat de Access Points de controller niet zien.
Dit is precies de reden dat er tegenwoordig een CloudKey te koop is. Een mini computer die de controller 24/7 beschikbaar houdt.
 
oke, iets professioneler dan ik verwacht van mijn installatie, maar wel weer een uitdaging?Het enige voordeel de laatste weken is dat we meer tijd hebben om dingen uit te zoeken en proberen. Ik ga er eens in duiken. Dank voor je uitgebreide uitleg
gr Ron
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..