Minecraft server wat en waar moet ik zijn

marcelnooijen

UniFier
18 mei 2019
65
4
8
Beste Unifiërs,

Ik wil een minecraft server opzetten die extern te benaderen is, echter weet ik niet precies waar ik moet zijn bij de firewall settings en hoe dit in te vullen. Heb gezocht op internet zowel via Google als YouTube. De poort nummers etc weet ik ondertussen maar wat en hoe naar buiten toe? Ik heb ook een USG moet ik daar nog in zijn?

Ik hoor het heel graag!

groet,

Marcel Nooijen
 
Zorg eerst voor een fixed up adres voor je server.

Dan op je KPN/Ziggo modem een port forward instellen naar het IP van je USG. Dan een poort forwarding van je USG naar je server. Laat het “van” of “bron” adres gewoon leeg.

Naar buiten toe hoe je niks open te zetten, alleen de poorten naar binnen.
 
Firewall van ziggo modem heb ik uit laten zetten. Je bedoelt van het usg het ip adres 192.168.1.1?
 
Als iemand van buiten je huis naar je server wilt komen die in je huis staat. Dan moet er een poort open staan op je ziggo modem van buiten richting je USG en dan nog een van je USG naar je server

ehm ik neem aan dat je op je USG een ander subnet hebt dan je ziggo modem.
Dus stel ziggo modem is 192.168.178.1. En je usg is 192.168.1.1

log in op je modem en stel een Port forward in naar de 192.168.1.1.
Log in op je usg en voeg een Port forward toe “evt van je modem” (of gewoon leeg laten) naar je server (bv 192.168.1.16)
 
Ps als je alleen een Port forward instelt op alleen je usg, dan houd je modem alle verkeer van buitenaf tegen.
Let op je hebt dus echt alleen een Port forward als je van buiten je huis iets wil toelaten naar binnen toe. Je hebt het niet nodig als een device binnen naar buiten wilt.
 
Nu is het zo dat ik ook een probleem heb bij het inloggen van de USG. Ik heb meerdere stroomstoringen gehad en is de USG moeilijk te benaderen. ik kan wel 192.168.1.1 doen dat wel maar bij het inloggen zijn mijn gegevens verdwenen/kwijt geraakt. Standaard inlog zoals ubnt/ubnt etc werken ook niet want dan komt er een melding dat dit niet klopt en dus kan ik niet zien en doen wat ik in moet stellen. Weet iemand via SSH hoe ik dit kan oplossen??
 
Laat maar zitten tot zover mijn usg want dat is opgelost. Dom van mij want functie SSH stond uit in controller.....dus...
 
Als je je usg reset dan is de id: root en password: ubnt.
Als je je backups aan hebt staan dan kan je alsnog terug naar je oude settings.

SSH is eigenlijk het laatste wat je wilt doen. Alleen doen als je weet wat je doet. In jou geval, probeer eerst goed te begrijpen wat je kan doen in de GUI voordat je commando’s gaat uitvoeren via SSH. Ik heb heel veel in kunnen stellen in de GUI zonder SSH te moeten gebruiken.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..