AP-AC-LR's worden niet geupdate en geadoptteerd

  • Onderwerp starter erik1968
  • Startdatum
Dit is voor mij ook wel een bekend probleem als ik mijn netwerkkabel vergeet in de laptop, dan komt hij vaak niet door de adoptie, provisioning of krijgt geen verbinding meer, kabel erin en het gaat goed.
 
Dit is altijd al zo geweest. De controller op een computer met een draadloze verbinding wordt afgeraden, de controller heeft een bedrade verbinding nodig.
 
Heren, bedankt voor de goede tips. Met kabel was alles meteen prima en blijft prima
 
De controller moet idd bedraad zijn, tijdens het provisioneren of het updaten van firmwares vind er een communicatie plaats tussen de controller en de AP. Als je dan verbonden bent met een van je AP's via WIFI en die gaat (ook) "uit de lucht" dan kan je controller niet meer communiceren met je AP. Ben je bedraad dan kunnen ze wel nog steeds met elkaar praten.

Ps. wat ik ook eens gezien heb is dat je controller niet met de AP kan praten (of vinden) omdat je huis netwerk in de bijvoorbeeld 192.168.178.x reeks terwijl de nieuwe of geresette AP's in de 192.168.1.x reeks zitten. (Dit is de default range van ubiquiti). Het aanmaken van een extra netwerk met de 192.168.1.x reeks kan er soms voor zorgen dat de AP ineens zichtbaar word en dat je hem hiermee kan vinden, adopteren en provisionen. Na het uitdelen van een fixed IP kan je dit netwerk disabelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..