UniFi opstelling Ziggo

L

Lars546!!

Guest
Beste lezers,

Vanuit mijn kantoor heb ik een aantal UniFi producten, welke ik thuis ga installeren ivm slechte WiFi ontvangst (Ziggo modem in nieuwbouw huis). Hierbij ga ik het volgende installeren:

- Ziggo modem Arris
- UniFi POE switch
- 3x UniFi AP (iedere verdieping 1)

Mijn vraag hierbij is het volgende. Moet ik het modem ik Bridge modus zetten? Of is er dan geen Firewall actief? Ik las hier verhalen over op internet. Wat zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt!

Groet,
Lars
 
Nee, dat kan niet want je hebt geen router gekocht, alleen access points en switches.
 
Oké, thanks voor je snelle reactie! Maar verder kan het wel gewoon goed werken zo?
 
Ja hoor, een Unifi router (USG) is niet per se nodig. Je hoeft aan je Ziggo router niets aan te passen.
 
Hoe ga je de AP’s beheren dan? Heb je een Cloudkey, of ga je dat via een pc doen? Ik heb dezelfde setup gehad icm Ziggo maar wel problemen gehad met DHCP uitgifte. Om die reden uiteindelijk een Unifi USG 3P achter het Ziggo modem geplaatst en Ziggo modem in bridge modus. Sindsdien geen problemen meer.
 
Je hebt bijna een compleet setje. Koop er een USG-Pro-4 bij (staat op het forum 1 te koop) en een cloudkey gen2 en laat pas dan je ziggo in bridge zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..