AC-pro's vallen uit

LocoLoco

UniFier
10 aug 2019
11
1
3
Al enige tijd heb ik last van het wegvallen van de wifi. Dit kan zijn enkele keren per week tot bijna elk uur een keer. Het wegvallen duur hoog uit enkele minuten.

- Beide AC-pro's vallen uit (kijkend naar de tijd dat ze online zijn)
- AC-pro's lijken te herstarten. Knipperen wit en zijn binnen 5 min weer online (blauw)
- Beide AC-pro's zijn aangesloten via PoE.

Netwerkapparaten
UAP AC-Pro 2x
Unifi US-16-150W Switch (PoE) 1x
Unifi Security Gateway 1x

Zijn er mensen met dezelfde problemen en wat valt er aan te doen?
Zelf heb ik het idee dat de voeding via PoE op wat voor manier ook kort weg valt.
 
Wellicht kun je testen door één ervan met een poe injector van stroom te voorzien? (Indien je er geen hebt kan je er bij mij een komen lenen, regio Nijmegen)
Misschien is er een logfile of kun je bij “gebeurtenissen” een aanwijzing vinden?
 
Heeft de switch wel voldoende ventilatie. In installatie manual staat nadrukkelijk dat er rondom ventilatie moet zijn. Rack inbouw frame wordt ook niet geleverd volgens mij.
De 8-150W wordt ook behoorlijk heet zelfs met 4 AP's.
Btw 230V steker van switch al gecontroleerd of die er stevig in zit?
 
Als ze beiden (tergelijk) uitvallen, dan lijkt het probleem in de switch te bevinden.
-controller of de voeding correct is aangesloten (voel je speling, etc)
-is het probleem op alle poorten van de switch? Probeer het eens om te prikken.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb weer stof om te proberen.

- extra A-C met externe voeding geprobeerd. Deze valt dan niet uit.
- temp geregeld gecontroleerd. Zit rond de 60gr. Fan wordt dan nog niet aangestuurd. Vermogen is ongeveer 11Watt.
- 230 stekker zou betekenen dat de gehele switch uit zou vallen. De bekabelde netwerk blijft de internetverbinding goed. Dus dat sluit ik uit.
- beide poe aangesloten A-C vallen uit.

Overige punten moet ik nog gaan controleren.
 
Helaas zijn er nogal wat problemen met dit type switch betreffende POE.
Ik heb er zelf een die vlekkeloos werkt maar dat is blijkbaar "hit and miss'. Als je nog garantie hebt zou ik hem omruilen.
 
Klinkt als hetzelfde probleem die ik had met de 16/150Watt ongecontroleerd uitvallen van alle Poe..
Na onderzoek door Ubiquiti zelf werd het RMA

Die ik nu heb draait perfect al maanden....
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..