data komt niet door ?

JCH

UniFier
3 okt 2020
25
4
8
Hi,

Ben een tijdje lid van het forum, geprobeerd door div topics hier en bij UI te lezen mijn vraag op te lossen maar helaas.
Ik heb 2 apparaten (Bosch droger en wasmachine) welke met elkaar communiceren. Dit gebeurd via de zgn Homeserver van Homeconnect.
Het is de bedoeling dat de droger de info vd wasmachine overneemt en zo weet welke programma's etc deze moet gebruiken. Gemak dient de mensch -:)

De data komt vaak niet (helemaal) door. Als ik de netwerkinstellingen vd apparaten reset vaak 1 keer en dan.... niets meer.
Volgens Bosch (NL en DL) komt de data wel binnen (ook op de server) maar niet helemaal correct.

Oplossing zou zijn, DMZ? Kon ik niet vinden in de controller sw dus heb port fwd ingesteld. Apparaten een vast IP adres gegeven etc.
Resultaat: geen verschil, probleem blijft zich voordoen.

Voorheen aangesloten op ziggo in bridge modus en sinds een paar dagen op een glasvezel netw waar ik ook bridge heb laten activeren.
Apparaten zijn via wifi op een separaat 2.4 netwerk verbonden.

Zie ik iets over het hoofd mbt de DMZ instellingen of iets anders ?
Dank voor de tips.

Setup:
USG3
Cloudkey 1
1 x US 8-60
1 x USW flex mini
3 x AP pro

Alle apparaten hebben de laatste updates gehad behalve de cloudkey firmware.

gr,
Jurrie
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..