AP blijft disconnecten na provisioning

B

bramschats

Guest
Hallo,

Ik heb 2 stuks UAP-AC-pro access points met firmware 4.3.21.11325. beide werkte prima tot voor kort. één van de AP's werkt niet meer goed. Na een reboot of een harde reset kan ik hem provisionen of adopten en werkt dan ook even goed maar naar verloop van tijd gaat hij van 'missing heartbead' naar disconnected en moet ik het AP weer herstarten of resetten.

Ik heb het AP al op meerdere PoE switches aangesloten en zelfs op een afzonderlijke PoE injector maar hij blijft disconnecten.

Wat zou het probleem kunnen zijn en is er nog iets wat ik zou kunnen proberen om dit probleem te verhelpen?

Hoor graag.
 
Als je een syslog server hebt zou je de meldingen van de AP kunnen bekijken. Heb je gekeken of het geheugengebruik van de AP oploopt?
Heb je instellingen op deze AP die afwijken van de andere AP?
 
Geen syslog server draaien helaas, AP heeft exact dezelfde instellingen als de andere. onderstaand de memory en cpu overview.

Screenshot 2020-10-20 at 12.44.51.png
 
Ruil de AP's eens van locatie? (AP-1 op plek van AP-2 en anders om)
Als dan het probleem in dezelfe AP (dus andere plek) blijft -> AP heb een probleem
Als dan het probleem op dezelfde plek blijft (dus andere AP) -> Kabel issue??

Zomaar even een test verzonnen hoor...
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Je hebt je controller toch wel draaien op een computer met een vaste IP en bedraad aangesloten? Ik heb dit soort problemen ook gezien bij mensen die de controller op een draadloos verbonden laptop draaien.
 
@PE1PQX, zelfde probleem helaas. @Hofstede, Controller draait op een NUC voorzien van home assistant in docker waarop de controller draait. Buiten dat het wellicht iets omslachtig is denk ik dat dit niet het probleem is.

Is er een manier om het AP opnieuw te flashes oid, dat is denk ik mijn laatste hoop!
 
Ik zou toch echt een syslog server opzetten zodat je kunt zien wat er gebeurd. Op deze manier kun je geen diagnose stellen.
 
Overigens Bedacht ik me nog wel wat en dat is dat ik nadat ik de AP eerst had gereset en ik nog nooit had gehad! Na de reset bleef het AP achtereenvolgens wit en blauw knipperen en was er een additionele reset nodig om hem in de 'adopt' modus te krijgen.

Wat is deze status dat het AP achtereenvolgens blauw en wit knippert?
 
In dat geval denk ik dat het de TFTP mode is:

The device is in TFTP mode, which is triggered by holding the reset button before applying power, then continuing to hold reset until this White/Blue/Off/repeat sequence is seen. If this is not intentional, check and see if the reset button is jammed, it should click when pushed.

Ik zag dat hij net 2 jaar oud is, 2 jaar en 1 maand en ga morgen naar de winkel om te kijken of ik hem binnen garantie om kan ruilen, dat lijkt me voor nu de beste optie en hoop dat dit gaat lukken...

iig bedankt voor al jullie hulp en mocht het niet lukken zal ik me weer melden!
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..