DHCP SERVER fritzbox/unifi usg

C

Cvcorv1991

Guest
Goedenavond,

Ik heb een Fritzbox 7490 geinstalleerd en een unifi usg.
Nu staat op de fritzbox 9490 nog de DHCP aan, moet die uitgezet worden?
Op de unifi USG staat ook de DHCP server aan is dat goed? nu krijgt het modem een IP toegewezen van de fritzbox, kan ik die ook gewoon vastleggen?,

Werkt portfowarding? gewoon via de unifi of moet ik nog wat instellen in de fritzbox?

zie foto gebruikers, waar komt dit vandaan??

wellicht kan iemand mee kijken? via afstand.
 

Bijlagen

  • usg 1.jpg
    usg 1.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 33
  • usg wan.jpg
    usg wan.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 36
  • gebruikers.jpg
    gebruikers.jpg
    191,5 KB · Weergaven: 38
Ik heb hier ook een fritz in gebruik, DHCP niet uitgezet, wel een ander subnet in gebruik genomen (10.0.0.x) die niet in de unifi netwerk zit (Da's 192.168.x.y)
Verder 'exposed host' naar de USG (dus alle poorten naar de USG open zetten) .
 
Is het wellicht een mogelijkheid dat je het op afstand is mee kan kijken?
 
Zo heel ingewikkeld is dat niet... Wel de tip om van de fritz eerst even een goede backup te maken van een werkende config.
En helaas ontbreekt me nu de tijd om op afstand mee te kunnen kijken. (alsmede geprek aan kennis/ervaring met teamspeak/teamview etc..)
 
Kan je wellicht een printscreens maken??
Dat helpt mij ook wel ?
 
Van de fritz wil ik dat wel doen, uiteraard met privacy doorhalingen. Als ik er aan toe kom, doe ik dat morgen ochtend even, anders a.s. maandag. (ivm. werk, heb vandaag bijna 600km taxi gereden, terwijl 200 à 250km gemiddeld is. Ben wel ff gaar nu.)
 
Omdat ik geen glasvezel heb...
Die Fritzbox maakt verbinding met de provider..
 
Klopt maar aan de Fritzbox zit ook de DSL lijn aangesloten dan kan het toch niet?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..