CloudKey weer in gebruik

Resetknop ingedrukt tijdens het aanzetten, ik kan niet inloggen.
Mijn wachtwoord is niet ok en ubnt/ubnt werkt ook niet.
Daarna reset terwijl de CK aan staat.
Kan hem configureren en een backup laten terugzetten.
De laatste was van gisteren 6:00 uur.
Dus vanmorgen om 6:00 lag de CK er al uit.
Restore duurde zeker 10 minuten en dan ga je toch twijfelen o_O
Geduld op kunnen brengen!
Inloggen en alles werkt weer!
De remote sites duurde iets langer maar alles weer zoals het gisterochtend was.

Waarom de CK nu crashte?
Geen idee.
 
Hallo Robbert,

Hoe heb je de CK gevoed? Via POE+ of USB?

Rene


USG 4P pro, switch 8 150W, 3x switch 8, 3x AP AC Pro
 
De meest voorkomende oorzaak is dat de database op de CloudKey tegen zijn 2 Gb limiet aanloopt. Hoe heb je de data retention instellingen staan? Je moet bijvoorbeeld de CloudKey niet meer dan een dag aan 5 minuut waarden laten opslaan, dat is vragen om problemen ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Zie niet 123 hoe groot de database is maar ik gebruik net 1GB aan geheugen.
Alles bij data retention staat op de standaard waardes, heb er nooit aangezeten.
 
De retention settings aanpassen.

Zelf heb ik:

5 minuten - 1 dag
1 uur - 30 dagen
1 dag - 90 dagen
1 maand - 365 dagen
Rest - 365 dagen

En de optie "Collect clients historical data" niet aanzetten.

Het hangt natuurlijk ook af van hoeveel apparaten en clients je hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Bij mij staat er nog de standaarden

Time Series with 5 Minutes Granularity: 1 hour
Time Series with Hourly Granularity: 365 days
Time Series with Daily Granularity: 365 days
Time Series with Monthly Granularity: 365 days
Non time series: 365 days
Client Historical Data: uit
 
Vanmorgen weer een vastloper....
Elke maand raak denk ik, moet het gaan bijhouden.
Resetten en de database van gisteren teruggezet.
 
mmmmh, klote.
Lijkt er dan toch op dat ie niet helemaal lekker is.
Sinds ik de mijne heb nog niet meegemaakt.
Heb je nog garantie? al moet je dan wel wat info kunnen geven hoe vaak ie het doet.
 
Keer of 4-5 gebeurd sinds juni 2018.
Ik kom er niet achter wat er nu precies fout gaat.
Draait nu weer maar even een handmatige backup draaien werkt ook niet meer.
Kijken of hij het morgenvroeg wel automatisch zelf doet.

Wil overstappen naar de nieuwe versie met HD.
 
Heb je al eens met een ander MicroSD kaartje geprobeerd? De kaartjes die ze bij de CloudKey leveren zijn niet van de beste kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Heb helaas geen ander SD kaartje.
Maar de automatische backups staan er allemaal op.
Ik bewaar de laatste 10 versies.
Gebruik de laatste om alles weer te herstellen en dat werkt, tot nu toe, steeds goed.
Zal nog eens goed in de oude cameradoos met kaartjes zoeken of er toch nog niet ergens eentje tussenzit.
 
Ik zet alles terug, settings en database.
Dat werkt goed, alles is er nog tot 6:00 gisteren.
Maak elke dag om 6:00 een automatische backup.
Lijkt er nu op dat het rond de 4-5 weken goed gaat en dan mag ik weer resetten en restoren.
 
Ik zou het een keer proberen door te herstellen met alleen de settings. Mogelijk zit er iets fout in de historische database.
 
En weer een vastloper....
Ik zet het gewoon steeds in dit draadje, hoef ik het niet te inhouden :cool:
Volledige reset en dan de database terugzetten, draait weer.
Nog even en ik kan het met mijn ogen dicht!
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..