Trage/ instabiele WiFi met nanoHD

hmook

UniFier
9 sep 2020
13
0
1
Sinds enkele weken heb ik veel verstoringen op mijn WiFi netwerk. Vooral met twee thuiswerkende mensen die beiden (helaas) veel in MS Teams overleggen zitten merken we veel happeringen. Melding die UniFi geeft is de volgende:

Bij mijn MacBookPro:


Client MBP is having trouble resolving a domain name to an IP address (DNS timeout).for last 2 hours.

Bij alle overige wifi devices:

High TCP latency for Client Netatmo

Iemand enig hoe ik dit kan oplossen? Wifi is ingesteld op kanalen die zover mogelijk afwijken van die in mijn omgeving. Mijn MacBook gebruik ik veelal op zo’n twee meter afstand van het AP op mijn werkplek dus afstand lijkt me ook uitgesloten.
 
Hoe ziet de rest van je (wifi) netwerk uit? EDIT: heb ik al gezien in je andere topic
Wat voor hardware heb je staan?
Wat zijn de instellingen voor Wifi.
Ik zelf gebruik alleen nog 5ghz in huis.
Heb wel 2.4 aan staan maar dan wel als andere SSID.

High TCP latency for....... Daar heeft iedereen wel last van. Bij mij ook, maar heb er geen snelheid verlies mee/
Die DNS fout zie ik af en toe hier. Maar idem, hoor niemand klagen.
 
Laatst bewerkt:
Hi @dbw opzet is:

USG -> Switch 1 -> 2x AP NanoHD

Aan Switch 1 hangt ook nog een andere switch maar de AP’s hangen beiden op Switch 1.

Instellingen zijn standaard; waar ik alleen de kanalen naar meest vrije in mijn omgeving. Kanaal 6 voor 2.4Ghz en 36 voor 5Ghz. Alleen 5Ghz is lastig omdat ik met nogal wat beton te maken heb. MAr de DNS time-out is op mijn MacBookPro en gebruik ik 98% op zo’n 2 a 2,5 meter afstand van het AP.

Op mijn MacBook ervaar ik zeer regelmatig (2 a 3 keer per dag) het weg vallen van de WiFi verbinding voor 1 a 2 minuten. Daarnaast fluctueert de sneleid enorm wat ik merk tijdens video chats.
 
Hi @dbw opzet is:

USG -> Switch 1 -> 2x AP NanoHD

Aan Switch 1 hangt ook nog een andere switch maar de AP’s hangen beiden op Switch 1.

Instellingen zijn standaard; waar ik alleen de kanalen naar meest vrije in mijn omgeving. Kanaal 6 voor 2.4Ghz en 36 voor 5Ghz. Alleen 5Ghz is lastig omdat ik met nogal wat beton te maken heb. MAr de DNS time-out is op mijn MacBookPro en gebruik ik 98% op zo’n 2 a 2,5 meter afstand van het AP.

Op mijn MacBook ervaar ik zeer regelmatig (2 a 3 keer per dag) het weg vallen van de WiFi verbinding voor 1 a 2 minuten. Daarnaast fluctueert de sneleid enorm wat ik merk tijdens video chats.


Je hebt toch wel de AP's op verschillende kanalen gezet. Dus niet beide op 6 en 36.
Je kan 5G op vth80 zetten en Sterkte op High
De 2.4 op vth20 en op medium.
Als je 2.5 meter van de AP zit moet dat verder geen probleem zijn. Als maar zeker weet dat je aan 5g zit.
Zitten de AP's ver uit elkaar?

Heb je toevallig ook een Apple Watch?
 
Laatst bewerkt:
Hi @dbw De AP’s zijn hemelsbreeds niet ver van elkaar maar er zitten twee dikke betonnen plafonds tussen. AP’s draaien niet op dezelfde kanalen maar beiden op de breedste band aanwezig. vth80 staat aan, morgen even op high zetten.

En ja ik heb een AppleWatch is die aan het verstoren?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..