Resetten AP

L

Laurens_83

Guest
Geachte leden,

Ik loop tegen een probleem aan bij de installatie van mijn AP.

Ik heb een jaar geleden een Ubiquiti UniFi AP-AC-LR in gebruik genomen en middels een controller op mijn laptop geconfigureerd. Gisteren heb ik geprobeerd mijn netwerk uit te breiden met nog zo'n zelfde AP. Helaas is de laptop (waar de controller op geinstalleerd staat) weg en heb ik geen backups gemaakt / cloud key in gebruik.

De installatie van de nieuwe AP heb ik middels de unifi app op mijn iphone gedaan. Helaas kom ik niet in de eerste AP want die geeft aan "beheerd door iemand anders". Ik heb geprobeerd in te loggen op deze AP (via de iphone) maar de credentials ben ik kwijt. Admin / Admin of ubnt / ubnt werkt helaas niet.

Ik vind het geen probleem om deze te resetten en opnieuw aan mijn gisteren aangelegde netwerk toe te voegen. Echter, ik krijg hem niet gereset. De AP zit netjes op de muur geschroefd en liefst laat ik dat zo. Ik heb vernomen dat ik hem tevens kan resetten via de PoE unit. Dat heb ik meerdere keren voor 30 seconden geprobeerd maar er lijkt niets te gebeuren.

Kan iemand mij adviseren hoe ik de AP terug kan zetten naar de fabrieksinstellingen zoda ik hem als nieuw device kan toevoegen? Of is er een andere manier om, zonder de originele controller, toch in de configuratie van de AP te komen?

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Met vriendelijke groet,
Laurens
 
Bij de nieuwere AP’s werkt de reset via de PoE adapter niet.
Als je nog het SSH wachtwoord weet waarmee je destijds de AP hebt geconfigureerd kun je via SSH inloggen en een set-default uitvoeren.
Overigens is de AP toch gemonteerd op een backplate? Je kunt hem dus simpel van de muur halen door hem van de backplate te draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Laurens_83
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..