Gaming en guest netwerk

Peet3kabo

UniFier
15 jan 2020
137
77
28
Ik heb een zoon welke veel online aan het gamen is en daarom wil ik hem niet op de rest van het netwerk hebben.
Ik heb hem nu aangesloten op een unifi 8-60 switch en de poort toegewezen aan gaming netwerk.
Dit gaming netwerk heeft guest policies maar zonder guest portal en dus zonder inloggen
Nu zie ik op de computer dat deze een ip uit dat vlan krijgt dus dat gaat goed. Ik kan ook niet bij bijvoorbeeld de cloudkey komen dus dat gaat ook goed.
In de topografie zie ik de pc op de poort van de switch aangesloten maar nu mijn vraag, ik zie hem niet in de lijst met cliënten. Gaat dat fout of zie ik iets over het hoofd?
Ik had verwacht hem daar te zien maar misschien heb ik dat verkeerd maar kan er ook niet echt iets over vinden.
Iemand die het antwoord heeft?
 
Welke versie van controller staat op je cloudkey? Bij een aantal recente (beta) versies zijn er wat problemen geweest met topologie / client lijsten..
 
Had trouwens nog wat anders vanmiddag, de gaming vlan is aangemerkt als guest netwerk maar niet de gast portal aangevinkt en aangegeven dat het gewoon open is. Toch moest ik inloggen met het wachtwoord voor het guest netwerk, beetje vreemd vind ik dat. Iemand daar een idee bij? Dacht dat dit de simpelste manier was om hem op internet te krijgen zonder moeilijke acties en zonder dat hij hoefde in te loggen. Of kan ik dit beter op een andere manier oplossen?
 
Ok, heb nu het gaming netwerk niet meer als guest aangevinkt maar als gewoon lan.
De regels van het guest netwerk in de firewall gekopieerd en aangepast naar gaming.
Zal nog ff testen of alles nu werkt, het aparte is dat ik nu de betreffende pc wel in de cliënten lijst zie.
Dus blijkbaar zie je alleen guest niet.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..