Meerdere AP-AC-LR koppelen

A

aawsum

Guest
Nou ik denk dat ik er overheen lees want dit is vast al eens eerder gevraagd en beantwoord.

Ik heb op dit moment 1 AP-AC-LR als access point hangen die heel goed werkt. Het enige probleem is dat ik in de schuur geen signaal meer heb (of heel zwak).

Ik wil dus het signaal versterken, en de meest logische optie lijkt mij om een 2e AP-AC-LR aan te schaffen, want ik neem aan dat deze gekoppeld kunnen worden. Ik heb 2 vragen:
1. Is het mogelijk de 2e AP-AC-LR op te hangen zonder aansluiting op de internetrouter, dus alleen via stroom (ik heb namelijk geen utp kabel in de schuur liggen)
2. is er ergens een handleiding/beschrijving te vinden (mag in het engels) hoe je dit aansluit?
 
Dit kan natuurlijk alleen als er in de schuur bereik is van de wifi van de andere AP-AC-LR maar dat zal niet het geval zijn want anders hoef je daar geen extra wifi punt op te hangen...... dus je zal het extra punt ergens op moeten hangen waar je nog wel bereik hebt van het eerste punt. Dan kan je een draadloze uplink aan de praat krijgen.
 
Nou ik denk dat ik er overheen lees want dit is vast al eens eerder gevraagd en beantwoord.

Ik heb op dit moment 1 AP-AC-LR als access point hangen die heel goed werkt. Het enige probleem is dat ik in de schuur geen signaal meer heb (of heel zwak).

Ik wil dus het signaal versterken, en de meest logische optie lijkt mij om een 2e AP-AC-LR aan te schaffen, want ik neem aan dat deze gekoppeld kunnen worden. Ik heb 2 vragen:
1. Is het mogelijk de 2e AP-AC-LR op te hangen zonder aansluiting op de internetrouter, dus alleen via stroom (ik heb namelijk geen utp kabel in de schuur liggen)
2. is er ergens een handleiding/beschrijving te vinden (mag in het engels) hoe je dit aansluit?

Ik heb in mijn schuur een UniFi Switch Flex 5 POE en een UniFi AP-AC-M die draadloos verbonden zijn met een UniFi AP-AC-nanoHD die in de huiskamer hangt. Zeer goede draadolze verbinding. Zelf een UniFi G3-Flex camera die in de schuur hangt hiermee draadloos verbonden met de CloudKey Gen2+. Let op dat je de POE adapter 50V- 1,2A gebruikt en dit ook aangeeft in de configuatie van de switch.
 
Laatst bewerkt:
Dit kan natuurlijk alleen als er in de schuur bereik is van de wifi van de andere AP-AC-LR maar dat zal niet het geval zijn want anders hoef je daar geen extra wifi punt op te hangen...... dus je zal het extra punt ergens op moeten hangen waar je nog wel bereik hebt van het eerste punt. Dan kan je een draadloze uplink aan de praat krijgen.

Je telefoon heeft altijd minder bereik dan een laptop of bij deze AP. wat JMACortUnifi zegt zou dit gewoon kunnen werken...
 
Dit kan natuurlijk alleen als er in de schuur bereik is van de wifi van de andere AP-AC-LR maar dat zal niet het geval zijn want anders hoef je daar geen extra wifi punt op te hangen...... dus je zal het extra punt ergens op moeten hangen waar je nog wel bereik hebt van het eerste punt. Dan kan je een draadloze uplink aan de praat krijgen.
In de schuur is er wel bereik, ik moet alleen iets verder. Dat gaat wel goedkomen. Dank voor het meedenken.

Ik loop eigenlijk wel tegen iets anders aan bij het configureren.
Als ik de instellingen voor de uplink doe, dan wordt daarna het access point als disconnected weergegeven in het dashboard. Ik zie dan ook geen clients meer actief. Beetje raar dus. Iemand ideeen?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..