Gastnetwerk via "akkoord algemene voorwaarden"

  • Onderwerp starter Johnny22
  • Startdatum
J

Johnny22

Guest
Hallo allemaal, ik ben helemaal nieuw hier en heb weinig kennis van de UniFi producten. Maar het geval is dat wij in ons gemeenschapshuis onlangs een nieuwe wifi netwerk hebben laten installeren, met daarbij ook een gastnetwerk voor onze dagelijkse bezoekers. Dat werkt allemaal als een tierelier!! Maar ik zou graag de toegang tot het gastnetwerk vooraf laten gaan dat de gebruiker akkoord gaat met algemene voorwaarden. Daarin onder andere dat ons gemeenschapshuis niet verantwoordelijk is voor alles wat zo'n gast via onze netwerkverbinding op het internet plaatst of van het internet downloadt. Tegenwoordig moet je toch voorzichtig zijn.
Ik zou dus graag een landingspagina zien waarin die algemene voorwaarden te lezen zijn en dat de gebruiker dan eerst een vinkje moet zetten dat hij / zij akkoord gaat en da
 
Je kunt op de unifi controller zelf je hele landingspagina aanpassen! En bijvoorbeeld kiezen of ze een wachtwoord moeten gebruiken, of dat ze met facebook inloggen. of nog meer opties. Hier kun je bijvoorbeeld dus ook je algemene voorwaarden plaatsen!

Als voorbeeld: Ik zou in jou geval dan voor hotspot kiezen!
656
 
Hoi Toinie, bedankt voor je reactie. Inderdaad dat is precies wat ik zocht. Hier kan ik alles instellen, de gebruikersvoorwaarden uploaden (inclusief ons logo), etc....
Ik denk niet dat ik met een wachtwoord ga werken, in principe willen we het gastennetwerk breed toegankelijk houden. Elke bezoeker van ons gemeenschapshuis mag er gewoon gebruik van maken.
Kan je nog aangeven wat het verschil is tussen "hotspot" en "Geen authenticatie"? Of is dat juist het met of zonder wachtwoord toegang kunnen verlenen. Met andere woorden, kies ik voor Hotspot, dan zal ik een wachtwoord moeten verstrekken aan de gebruikers om in te loggen. Kies ik voor "Geen authenticatie" dan kunnen de bezoekers zonder wachtwoord toegang krijgen tot het WiFi gastennetwerk? Heb ik het dan juist geïnterpreteerd?
 
Hey,

je gebruikt, geen authenticatie, maar vinkt algemene voorwaarden wel aan.

657

Dan kunnen ze vervolgens pas verbinden als ze de algemene voorwaarden accepteren.
 
Ik heb de instellingen toegepast, dus had verwacht dat het zou werken. Maar helaas, toch niet. Via een mobiele telefoon kan ik gewoon verbinding maken met het gastennetwerk, er wordt niet gevraagd om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Wil ik verbinding maken met een laptop verschijnt een foutmelding die ik niet kan plaatsen:
foutmelding laptop.PNG

Onderstaand de instellingen van het gastennetwerk, iemand een suggestie / idee?

Instellingen deel 1.PNG

Instellingen deel 2.PNG
 
Ik denk dat je het portaal uit hebt staan...boven bij je instellingen. En die melding op de laptop komt waarschijnlijk door de promotionele URL waar je naartoe verwijst? Verander die eens en kijk dan eens wat hij doet.?
 
Helaas, ook het omzetten naar de originele URL levert dezelfde foutmelding op. De laptop maakt wel verbinding met het draadloze gastennetwerk, maar het draadloze gastennetwerk heeft geen Internet. En dus kom ik ook niet op de landingspagina terecht. Overigens staat het portaal wel degelijk aan, dat is toch gewoon dat bovenste vinkje bij "Zet Gasten portaal aan"? Is er niet ergens een handleiding over dit onderwerp te vinden?
 
Trouwens, wat betekent "ON-LINE CONTROLLER VEREIST" achter de zin "Zet het gastenportaal aan"? Deze Online controller, is dat een stukje extra software dat geïnstalleerd moet worden op de server waarop ook de Unifi Beheer software draait?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..

Vergelijkbare onderwerpen

S
Reacties
3
Weergaven
2K
S