Internet snelheid niet haal baar

heb je ips aan staan misschien dit beperkt ook je snelheid

of mogelijk iets in kpn modem gelimiteerd

dat je qqs of zoiets heb aan staan wat de snelheid van de poort waar de usg op zit limiteerd
 
  • Leuk
Waarderingen: Giellexe
IPS stond aan maar weet nog niet of dit het was. (ben momenteel op mijn werk)
Zal vanavond eens kijken.

Bedankt alvast
 
als bij mijn IPS aanstaat (USG3 met Ziggo 250/25Mbps) red de USG de volledige download niet.
Dan blijft het rond de 170~180Mbps hangen.
 
Als je een USG Speedtest doet....
Als ik Ookla gebruikt zegt die ietsjes meer.
Wel groot verschil: de temperatuur van de USG. IPS-aan is standje 'bak een eitje'

Maarre terug naar het originele probleem...…...
 
@Giellexe was IPS uiteindelijk je probleem ?

Zelf heb ik een vergelijkbaar probleempje voorheet 200-200 Telfort en haalde 210-300+ :p Nu bij T-Mobile 200-200 kom ik steeds uit op 190-145.

Afspraak met Guidion is gemaakt eens kijken wat hun er van vinden.
 
Staat je Bedreigingsbeheer (UniFi's Intrusion Prevention System) misschien aan op IDS of IPS? Deze zorgt ook voor een snelheidsvertraging.
 
Heb je niet gewoon eens je bandbreedte op de usg ingevuld? volgens mij zou het niet uit moeten maken, maar het zou een optie kunnen zijn :)

1577210885123.png

3 andere dingen die ik zou kunnen bedenken:

- Smartqeue staat aan WAN of LAN, maar dat heb je al uitgeschakeld.
- Geen gigabit link op WAN poort (al aangegeven dat lampje groen is dus 1gbit), Neem aan dat je het ook voor LAN poort gechecked hebt :)
- Een bandwith limit via de user groups ingesteld?
1577211193902.png

Threat management ook disabled? als je een usg3 hebt zou je met deze aan max 85mbit ongeveer halen, dus dat lijkt het ook niet te zijn.
 
Wij hebben hetzelfde probleem. Een KPN experia V10 met 500/500 en daarachter een USG. Meet ik met laptop rechtstreeks bekabeld op router van KPN dan meet ik met speedtest van KPN 508/495. Wanneer ik mijn USG weer aansluit en achter de USG meet met de speedtest van KPN 116/93 USG is bijgewerkt met de laatste versie
4.4.51.5287926. Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing van kan nog niets vinden. Heb de DPI al uit en aangezet met het testen en mijn smart queue staan uit. Iemand een idéé??
 
Heb je niet gewoon eens je bandbreedte op de usg ingevuld? volgens mij zou het niet uit moeten maken, maar het zou een optie kunnen zijn :)

Bekijk bijlage 1025

3 andere dingen die ik zou kunnen bedenken:

- Smartqeue staat aan WAN of LAN, maar dat heb je al uitgeschakeld.
- Geen gigabit link op WAN poort (al aangegeven dat lampje groen is dus 1gbit), Neem aan dat je het ook voor LAN poort gechecked hebt :)
- Een bandwith limit via de user groups ingesteld?
Bekijk bijlage 1026

Threat management ook disabled? als je een usg3 hebt zou je met deze aan max 85mbit ongeveer halen, dus dat lijkt het ook niet te zijn.
Waar kan je de instelling vinden voor "Provider Capabilities" in V6.0.36?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..