Gasten portaal

Joostmatijsen

UniFier
14 aug 2019
21
1
3
Inmiddels heb ik mijn bedrijf en woonhuis voorzien van AP pro's prima dekking en goede wifi tot dusver zeer tevreden. Toen ik de eerste had hangen was ik weleens wat aan het proberen geweest met de gasten portal. Mijn vrouw heeft een praktijk aan huis en voor haar (wachtende) klanten zou ik graag dit gasten portaal weer willen inrichten. In mijn allereerste versie van de unifi controller, ik meen 4..., kon ik vrij eenvoudig een gasten netwerk aanmaken met een voucher toegang bijvoorbeeld. Dat werkte goed op je telefoon werd je netjes doorgestuurd naar de pagina om deze code in te voeren, zelfs netjes met het logo van haar bedrijf en had je toegang conform de ingestelde tijd. Echter nu ik in versie 5.11... zit lukt het me niet om dit gasten netwerk werkend te krijgen. Zelfs met de optie "simpel wachtwoord" lukt het niet. Mijn grootste frustratie zit hem in het feit dat het eerst wel lukte en nu niet.

Mijn controller draait op een windows 2016 server 64 bits, dit is tevens de DHCP server, alle AP's hebben een vast IP adres, de adressen vanaf .100 zijn voor DHCP, verder draait er bij mij een watchguard T10 als firewall. De functionaliteiten voor dit gastennetwerk staan lokaal, maar het lijkt erop alsof de controller dit niet ziet. Wie weet hoe ik dit weer werkend kan krijgen. De volgend stap zou zijn om via facebook login dit te doen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..