Controller hostname/IP - waarom wijzigen?

mchp92

UniFier
1 feb 2018
417
78
28
Bourgondisch Brabant
Ik zie in app onder Settings->Controller de mogelijkheid om controller hostname te wijzigen. Standaard staat daar “unifi.yourdomain.com”
In welke gevallen voegt het iets toe om dat aan te passen? Via cloud access kan ik er toch ook al bij?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Je kan je controller aan een eigen domeinnaam hangen, je kan er dan vanaf je eigen url bij. En indien ingesteld staat de url goed bij mail alerts.
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
Ik heb even op het ubnt Forum gezocht. Het is nogal een gedoe vind ik. Ik kan via mijn cloudacces ook gewoon de app opstarten via 4G of beter mijn VPN. Wat zou je willen veranderen met welk doel, mis ik iets in je vraag?
 
Wilde vooral snappen wat t is en hoe t werkt
Maar ik heb idd cloud access en dat is goed zat
Meer doel dan dat had ik niet....
Thx for checking it out


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dat zou dan bijv mijn syno url moeten zijn. Moet ik dan nog poorten forwarden voor zover jij weet?

Nee hoor, gewoon je mail server adres opgeven, poort en eventueel SSL aanvinken. Login gegevens plaatsen en testen maar ;)
 
Hoe bedoel je “mail server adrrs”? Ik host geen mail server dus daar heb ik geen adres van
Enige adres dat ik heb is die ddns van syno. Die wijst naar t wap ip waar mn usg ook achter zit (niet toevallig) ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Om mail alerts te kunnen krijgen vul je dan je externe provider gegevens in, dan werkt het ook.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..