Unifi AP gereset, daarna lukt firmware update niet

R

Roland

Guest
Beste allemaal,

ik heb vanmiddag mijn Unife AP gereset. Echter via de Unife-software krijg ik deze melding op de pc:
A firmware update is available that includes key updates improving your device functionality and overall experience.
Status: Updating. Echter, dit blijft al uren staan. Hoe kan ik dit oplossen?

Op de app krijg ik deze melding: wordt geupgraded (downloaden). Apparaat wordt niet ondersteund. Een firmware update is beschikbare die kritieke updates bevat om uw apparaats functionaliteits en algehele ervaring te verbeteren.

Wie kan me aub helpen?

Gr. Roland
 
Misschien even wat meer info geven?
Wat is jouw opstelling aan apparatuur,wat was er loos, waarom had je de bv ap gereset.(welke ap en firmware)
Je controller (wel recente firmware?) draait op een pc zoals ik lees, wel bedraad aangesloten toch? Bij updaten van ap's gaat het vaak mis als er geen internetverbinding is omdat de wifi uitvalt.
Zelf herken ik die melding niet in mijn systeem
 
Net nieuw hier, zal wat meer info geven.
Opstelling apparatuur: ZIggo Modem -> hierop vaste aansluiting de Unifi AP. De Ap-AC-Mesh staat los buiten. De Mesh heb ik even terug in de doos gedaan, eerst de AP weer aan de gang krijgen.
Heb prima wifi-bereik van Ziggo Modem. Ik zie op dit moment het wifi-signaal van de Unifi AP niet meer, terwijl het lamp van AP wel blauw is.

Heb voor meer wifi-range buiten de AP-AC-Mesh aangeschaft. Dit installeren lukte niet meteen, heb toen de Unifi AP gereset. Toen begon dus het foutenfestival.
Heb er nu denk ik 3-4uur aan gewerkt, van alles geprobeerd en gedaan. Softwareprogramma geeft de volgende foutmelding in mijn scherm, zie hiervoor bijlage "knipsel'.

Wat ik niet opgelost krijg is ondertussen:
Netwerk: slecht. ..
Upgrade: 80% van de gevallen kan ik erop drukken, dan gebeurd er echt niks. Andere keren lijkt er wat te gebeuren, zie bijlage 'updaten" maar er wordt geen upgrade gedraaid.

Hoe los ik dus als op:
1) Netwerk: slecht en 2) de upgrade

Net nieuw hier, zal wat meer info geven.
Opstelling apparatuur: ZIggo Modem -> hierop vaste aansluiting de Unifi AP. De Ap-AC-Mesh staat los buiten. De Mesh heb ik even terug in de doos gedaan, eerst de AP weer aan de gang krijgen.
Heb prima wifi-bereik van Ziggo Modem. Ik zie op dit moment het wifi-signaal van de Unifi AP niet meer, terwijl het lamp van AP wel blauw is

Heb voor meer wifi-range buiten de AP-AC-Mesh aangeschaft. Dit installeren lukte niet meteen, heb toen de Unifi AP gereset. Toen begon dus het foutenfestival.
Heb er nu denk ik 3-4uur aan gewerkt, van alles geprobeerd en gedaan. Softwareprogramma geeft de volgende foutmelding in mijn scherm, zie hiervoor bijlage "knipsel'.

Wat ik niet opgelost krijg is ondertussen:
Netwerk: slecht. ..
Upgrade: 80% van de gevallen kan ik erop drukken, dan gebeurd er echt niks. Andere keren lijkt er wat te gebeuren, zie bijlage 'updaten" maar er wordt geen upgrade gedraaid.

Hoe los ik dus als op:
1) Netwerk: slecht en 2) de upgrade

---> foutje: kleur van de AP is groen :)
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    179,6 KB · Weergaven: 19
  • Updaten.JPG
    Updaten.JPG
    24,5 KB · Weergaven: 20
Ik denk dat de AP zelf geen toegang heeft tot internet, en daarom de firmware update file niet kan downloden.

Daarom zou je kunnen proberen om eerst de firmware te cachen in je controller voordat je de upgrade van de AP doet.

Dat doe je onder Settings -> Maintenance -> Firmware
 
Je hebt dus een UAP, en das al een oudje, ook als ik de firmware daarvan zie, en volgens mij je controller software dito.
Heb je mss een poging gedaan om een wireles uplink te maken met je ap-ac-mesh? Dat gaat nie lukken want je UAP heeft enkel 2,4g.
En een UAP upgraden las ik dat dat meer problemen kan geven, dan al het mss via ssh zou moeten, en daar heb ik geen ervaring mee. Zie deze link

Heb je misschien nog een bu van de controller? zo niet dan zou ik de controller software verwijderen met alle instellingen en de nieuwste installeren, versie 5.12.66.
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..