Unifi video via 4g werkt niet. Iemand tips?

RoRi

UniFier
17 feb 2019
10
0
1
Ook ik ben besmet geraakt door het ubiquiti virus. Eerst een accespoint, vervolgens een switch en nu ook een uvc G3 flex camera. Het heeft me wel wat tijd gekost om de systematiek te doorgronden, maar inmiddels heb ik al veel bijgeleerd. De Unifi controller en unifi video draaien om een win10 laptop. Waar ik tegenaan loop is dat ik unifi video draaiend heb op de laptop en de mobiel. Werkt prima. Als ik echter de wifi op de telefoon uitzet en wil streamen via 4G krijg ik geen verbinding. Heeft iemand van jullie tips waar ik op moet letten om dit draaiende te krijgen? Alvast dank voor de reacties.
Gr., RoRI
 
De bekende vragen..
Heb je de beschikking over een eigen extern IP adres?
Staan je poort forwarding goed in je USG ?

Heb je ook een webserver actief die je extern aan kunt?

Rene
 
heb hier een foscam, met een app op de telefoon en die kan ik overal benaderen. Bij deze unifi video werkt het blijkbaar anders. Is er geen verbinding te maken via de unifi video cloud?
 
Ja dat werkt. Je moet dan de UniFi video controller op je laptop koppelen aan je cloud account. Geen port forwards nodig.
Besef je wel dat je laptop 24/7 aan moet staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Het is gelukt. Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik weet dat dan de laptop aan moet staan. Misshien maar eens overwegen om een cloud key gen2 plus aan te schaffen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..