Adviezen gezocht...

Toch even een tip: zoek op de website even de handleiding van de controller software op. Heel leerzaam. [emoji6]
Ook de support site van Unifi heeft heel veel uitgebreide hulp artikelen met veel goede voorbeelden.
 
Had je de browserplugin niet gebruikt (Chrome ) die krijgt nogal snel gevonden .

Rene


USG 4P pro, switch 16 150W, 2x switch 8, 3x AP AC Pro
 
Ik heb mijn LAN weer up-and-running, met de Unifi spullen. Alles werkt, nu het tweaken enzo.
Ik zal de manual van de controller eens opzoeken, en voor zover dat kan offline bewaren.

Iedereen bedankt tot zover voor de tips en ideeën!
Mooi systeem dat van Unifi, alles centraal instellen in de controller en de rest neemt het klakkeloos over.
 
  • Leuk
Waarderingen: mchp92
De plugin in Chrome vond hem ook niet, bleek dat er achteraf een Raspberry ook op dat IP adres zat...
Ook nu (na uitzetten van die Raspberry) kan de plugin hem niet vinden. Maakt ook niet zo heel veel uit, als je het IP adres weet, is het zo gefixed.
 
Geloof mij dat is ook zo. Had eerst netgear en engenius. werkte niet goed. maar sinds unifi hier is. werkt alles veel soepeler ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Hier de Linksys en Netgear uit het netwerk, nu van de ISRA eerst door een Fritz!Box naar de 24 poort switch en daarvandaan naar de clients en accesspoint.
De Netgear zit nog wel in de 19" rack, puur om straks even te stoeien met de SFP mogelijkheden. (mogelijk glas naar mijn hobbykamer doortrekken na verhuizing)
 
Goed, ruim een half jaar verder en ondertussen heel veel gebeurd.
LAN werkt zoals bedoeld, LAN-topo.jpg

Perfect is het niet, maar voldoet (voorlopig) voor mij.
Van de Fritz!box met één CAT6 naar de USG in mijn hobbyhok/shack, en daar staat alle LAN gerelateerde spullen in een zelfmaak 19"kastje opgesteld.
Met uitzondering van PC's, printer, AP's en IP-cam.
De indeling in mijn shack is nog niet definitief, dus de LAN-rack kan nog verplaatst gaan worden naar een andere hoek in mijn hok.

(Verder de laatste 2 weken erg druk bezig geweest met mantelzorgen van mijn schoonzus. In December de diagnose 'goedaardige tumor' achter het rechter oog, en die is afgelopen maandag operatief in het UMCG verwijderd. Maar goed... niet te negatief: vandaag kan ze naar huis, alles is goed gegaan)
 
Goed, ruim een half jaar verder en ondertussen heel veel gebeurd.
LAN werkt zoals bedoeld, Bekijk bijlage 801

Perfect is het niet, maar voldoet (voorlopig) voor mij.
Van de Fritz!box met één CAT6 naar de USG in mijn hobbyhok/shack, en daar staat alle LAN gerelateerde spullen in een zelfmaak 19"kastje opgesteld.
Met uitzondering van PC's, printer, AP's en IP-cam.
De indeling in mijn shack is nog niet definitief, dus de LAN-rack kan nog verplaatst gaan worden naar een andere hoek in mijn hok.

(Verder de laatste 2 weken erg druk bezig geweest met mantelzorgen van mijn schoonzus. In December de diagnose 'goedaardige tumor' achter het rechter oog, en die is afgelopen maandag operatief in het UMCG verwijderd. Maar goed... niet te negatief: vandaag kan ze naar huis, alles is goed gegaan)

Welcome back
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..