Centraal regelen Unifi Cloud key.

PaSav

UniFier
16 nov 2018
4
0
1
Den Haag
Ik beheer meerdere locaties met 1 of meer unifi producten. Afhankelijk van de locatie draait er een CK of de controler software. Heb me nog niet verdieped om alle sites onder te brengen op 1 locatie. Wat zijn de voor en nadelen? Hoe zorg ik voor juiste communicatie tussen de units en de centralle controller.

Of niet aan denken, en gewoon losse locaties houden?
 
Je hoeft niet alles centraal op één controller te draaien.

Je kunt de diverse controllers toevoegen aan jouw account op het Unifi Cloud portal (https://unifi.ubnt.com/). Van daaruit kun je dan iedere controller op afstand benaderen vanaf één plek. En je hoeft niets in te stellen qua port-forwarding etc.

Zelf geef ik de voorkeur aan aparte controllers per lokatie in plaats van één. De reden is simpel, je kunt ze onafhankelijk beheren en als er iets met een controller fout gaat dan betreft dat maar één lokatie. Ook kun je gefaseerd upgraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: rodio
@rodio Wat jij schrijft als min-punt klopt niet. Als je één centrale controller draait met alle sites, en die faalt, hebben dus alle sites direct een probleem. :)

Dus als de controller crasht zijn alle sites de klos en afhankelijk van de configuratie kan de site stoppen met werken.
 
de controller op mijn werk staat maar 1/2 uur per 2 weken aan, en alle werkt perfect, dus de controller is niet echt nodig om te werken (wel is er GEEN gasten netwerk bijv.)
 
Precies, afhankelijk van de configuratie dus.
Als je dus sites beheert die wel een gasten netwerk hebben kun je dus in de problemen komen. En moet je weer zorgen dat ze lokaal kunnen doordraaien. En ze raken dan bijvoorbeeld hun vouchers kwijt, en statistische data etc.

Voor de kosten van een CloudKey zou ik dus bij klanten altijd een CloudKey installeren.

Maakt het ook eenvoudiger als een klant in de toekomst niet langer van jouw diensten gebruik wil maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Ik draai 3 sites op één CloudKey.
Gaat op zich uitstekend hoor.
En laats een paar uur stroomstoring maar de 2 remote sites hadden er echt geen last van.
Ok, je kan op dat moment natuurlijk niets aanpassen.
De twee andere sites vinden dat ik geld genoeg heb dus ik mocht de CloudKey aanschaffen :p44A4A76E-1B57-4F66-B06C-F0AF378745A1.jpeg
 
Tja, er is natuurlijk een groot verschil tussen een familie / vrienden setup en een commerciele setup. :)
 
Dat is zeker waar!
Meerdere bedrijven zou ik zeker niet op één CloudKey draaien.
Dan hoef je ook niet op een paar tientjes te letten.
 
Precies. En als klant zou ik niet eens willen dat mijn controller ergens op een machine van een leverancier zou draaien.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..