VPN instellen op je USG

VPN instellen op je USG

Hempie

Administrator
UniFier
30 jan 2018
1.343
935
163
Hempie heeft een nieuwe handleiding geplaatst:

VPN_head-750x354.jpg

VPN instellen op je USG - Zet je uitgaande verbinding via een VPN dienst.

Een VPN-verbinding (wat staat voor Virtual Private Network), geeft een gebruiker beveiligde (versleutelde) en anonieme (omgeleide) toegang tot een netwerk en maakt daarmee de internetverbinding veiliger. Net zoals een firewall de gegevens op je computer beschermt, beschermt een VPN je gegevens online.

Een VPN-verbinding werkt op de achtergrond en verandert dus niks in het gebruik van de computer of smartphone. Al je internetverkeer wordt versleuteld waardoor andere partijen (zoals hackers...

Lees deze handleiding verder...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wanro en rodio
Afhankelijk welke VPN service je gebruikt, probeer het eens zonder MPPE aan.
 
ook die handleiding lijkt niet te werken, ben benieuwd of iemand het wel werkend heeft icm private internet access.
 
Guys,
Ik gebruik de USG ook als VPN server om remote contact te maken. Heb een domein registratie met eigen dns waardoor ik van buiten op remote.mijndomein.nl via de USG verbinding maak met mijn netwerk. Als ik de USG als VPN client aan mijn VPN provider hang, verandert daardoor ook dit IP adres of blijf ik daarop gewoon bereikbaar?

Ignasz
 
Je kan gewoon via je remote.domein.nl verbinding blijven maken.
 
Thanks. Ga hem nog wat ingewikkelder maken ;-): ik heb mijn TV van XS4ALL geconfigureerd via routed IPTV (Heb geen gedegen kennis van gebruik van VLANs, die kon ik hiedoor omzeilen). Gaat dat nog een probleem opleveren?
Is het anders mogelijk om aan te geven welke poorten via de VPN moeten en welke niet? (Gokje: gebruik VLANs)??

Ignasz
 
Ja inderdaad vlans gebruiken ;)
Ik heb (nog) geen iptv via m’n router lopen, dat moet ik ook nog allemaal uitzoeken.
 
Heb het geprobeerd maar er gebeurt niets. Klopt het dat de USG alleen PPTP kan gebruiken als protocol (en dat mijn provider NordVPN per december 2018 is gestopt met het aanbieden van PPTP en L2TP omdat ze niet aan de moderne standaarden voldoen? Zou dat een rden kunnen zijn dat het bij sommige mensen niet werkt? Er volgt immers geen foutmelding of zo....

Ignasz
 
Dat klopt ook ja, hopelijk pakt Ubiquiti dit snel op om over te gaan naar een wat veiliger protocol.
 
Iemand ervaring met VPN passtrough instellen op de USG? Ik heb sinds kort een site (usg, switch, key, 3x AP's) maar met de USP kan ik vanaf mijn PC geen NordVPN connecties meer starten. Ik heb echt van alles geprobeerd (poorten 443 en 1149 doorlaten?!) Hoe stel je dat goed in?
Andere settings tav VPN passtrough (PPTP-passtrough, IPsec Passtrough, L2TP OUD) kan ik niet vinden? Bij NordVPN geven ze aan OpenVPN and IKEv2/IPsec te gebruiken waardoor ze geen last NAT of Firewalls zouden moeten hebben.
Maar toch werkt NordVPN niet door de USG, wel via oude netwerk of rechtstreeks op isp router (ziggo)

Iemand ideeën of suggesties? Ik hoor het graag.

Groet, JW
 
Raar
Ik heb ook nordvpn. En dat werkt gewoon.
Laptops connecten met nirdvpn
Mijn syno Nas ook via vpn.
En niets aangepast in de usg
 
Nu een andere casus. Wat als ik een USG to External VPN wil opzetten, maar ik wil het niet als default route gebruiken. Wat als ik b.v. 1 VLAN wil routeren over de VPN verbinding. Want als ik "use default route" aanklik, dan gaat al mijn verkeer er over heen. en dat wil ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.