USG met Ziggo ZZP abonnement

jhvdoorn

UniFier
18 jun 2018
6
2
3
Sinds kort een aantal AP pro's in huis en twee Unifi switches.
Om het compleet te maken later ook nog een USG aangepast, maar niet voordat ik op internet opgezocht had hoe mijn modem in bridge mode te zetten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

Hier staat dat ik de klantenservice moet bellen en dat ze dat voor je regelen op afstand.
Met veel moeite de USG in de ip range gezet die ik voor mijn thuis netwerk wil hebben en daarna geadopteerd kon ik het telefoontje wagen naar ziggo om de hendel over te halen.

Maar toen...."helaas uw modem is niet geschikt om in bridge mode te plaatsen. U heeft een Hitron modem en die kan niet in bridge, de enige mogelijkheid is om uw abonnement te upgraden naar een MKB abonnement".

Dat abonnement is 34 Euro per maand duurder, waarvoor ik bedankt heb.

Kortom ik heb nu een USG die ik niet kan gebruiken.
Heeft iemand van jullie eens geprobeerd om de USG in de DMZ te zetten? en zo ja hoe heb je dat geconfigureerd?
 
het artikel gaat over een DMZ configureren op de USG. Maar wat ik wil is op mijn modem alles doorsturen naar de USG. Doormiddel van de DMZ te laten wijzen naar de USG. Precies andersom dus.
Dit i.p.v. de bridge mode. Echter weet ik niet welke problemen ik dan ga tegenkomen. Via Google heb ik wel wat gelezen dat mensen hier vanaf gestapt zijn vanwege stabiliteit, maar ze geven niet precies aan wat er dan fout ging.
 
USG achter modem in DMZ moet werken. Ik zou dan wel je firewall in de usg goed dichttimmeren. Alternatief is om heel selectief poorten te forwarden naar je usg. Lijkt me net iets minder onveilig.
Ik heb al jaren mijn router (nu de usg) achter isp router zitten (die zetten ze nl ook niet in bridge). Geen centje pijn.
 
Ik werk al jaren zo, weliswaar met een KPN Experiabox.

Je USG WAN adres een vast IP adres geven in de modem/router van Ziggo en dan die in DMZ zetten.

Firewall in USG staat default helemaal dicht dus is eigenlijk net zo veilig als de USG rechtstreeks aan internet hangen.
 
Oh, mooi dat dat goed werkt. Dat ga ik dan ook proberen. Hebben jullie een server draaien dmv port forwarding? Want dat is wat ik lees dat soms niet goed gaat omdat je dan nat achter nat hebt.
 
Nee hoor
Gewoon geforward in isp router en daarna in usg
Gaat bij mij gewoon goed
Gisteren eindelijk de boel omgezet. Modem met DMZ wijzend naar de USG. Heeft even wat moeite gekost om de USG werkend te krijgen in de netwerkrange die ik wilde. 192.168.2.0/24 maar het is gelukt. Tot nog toe draait alles goed al is mijn thruput wel gedaald, maar dat mag de pret niet drukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Vandaag geprobeerd om VPN aan de praat te krijgen. Is helaas niet gelukt achter de DMZ.
Ik had poort 500 en 4500 geforward naar mijn synology waar de VPN server op draaide.
Deze poort forwarding heb ik eerst uit gezet en toen de VPN server op de USG aangezet en aangemaakt.
Maar ondanks dat de poorten niet meer geforward worden kan ik nog steeds met de synology connecten. En dus NIET naar de USG.
iemand een idee hoe dit kan?
 
Na een chat met de Ubiquiti helpdesk eindelijk werkend nu. Ik had poort 1701 nog steeds geforwarded staan naar mijn synology. Ik wist niet dat dit conflicteerde met L2TP die poort 500 en 4500 gebruikt volgens de beschrijving. Maar toen ik de port forwarding verwijderde werkte het meteen. Dus maar niet te lang over nadenken waarom :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hempie
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..