2x8poort of 1x16?

rodio

Brons
UniFier
12 feb 2018
370
107
43
Stadsie
Lieve mensen,

Ik ga binnenkort toch mijn switch vervangen en heb 12 poorten nodig.
Dus komt de moeilijke vraag 1 of 2 devices?
doe ik een US-16-150w of een US-8 en een US-8-60W.
Heeft het nog voor of nadelen om met 1 of 2 devices te werken? Behalve dan dat dat ene groene (kuholere:mad:) bolletje een 1 of 2 aangeeft ? :p

Edit:
Voor de volledigheid:
- USG
- 2 AP AC LR
- Docker met controller
- DS916 met LACP
 
Laatst bewerkt:
Als ze bij elkaar staan cq alle kabels op een plek uitkomen zou ik voor de 16-150W gaan Alleen al uit energie verbruiks kosten. En je hoeft ze niet door te verbinden

de 8-150W verbruikt kaal 14,9 W
de 16-150W verbruikt kaal 16,4 W

De Poe verbruikers komen daar bij beiden gelijk bij

Zie wel dat je voor de 8 en 8-60W zou kiezen maar denk dat daar niet zoveel verschil in zal zitten
 
Wat een voordeel kan zijn is als je bv camera.s en een nvr hebt dan op een apparte switch zet om de belasting van de rest om laag tebrengen
 
Maar de 16 poorts switch heeft een veel hogere switching capacity dan de kleinere 8 poorts modellen. En met twee maal 8 poorts switches bouw je dus een bottleneck in, namelijk de uplink tussen de twee switches.
 
Maar de 16 poorts switch heeft een veel hogere switching capacity dan de kleinere 8 poorts modellen. En met twee maal 8 poorts switches bouw je dus een bottleneck in, namelijk de uplink tussen de twee switches.


Ja en nee ik heb zo mijn camera.s en recorder gescheiden van de rest van mijn netwerk

Als ik beelden bekijk is de stream niet zo groot

De rest van mijn netwerk wordt zo niet beinvloed door de camera.s
 
Wordt uiteindelijk een US16.
Dat was ik al wel half van plan, maar is nu wel bevestigd ;)
 
@erik: Voor jouw toepassing met camera's misschien niet, maar voor andere toepassingen misschien wel. @rodio praat helemaal niet over camera's :)
 
Tijd geleden, maar kleine update:
Uiteindelijk is het een US-48 en een US-8-60 geworden.
Die 48 kon ik niet te duur kopen en de 8-60 had ik een tijd geleden toch maar gekocht.
Wel veel poorten vrij nu op die 48 :rolleyes:

edit: plaatje
Schermafbeelding 2018-08-12 om 21.35.35.png
 
Ik had weinig bekabeling in mijn huis, centraal heb ik de switch 8 150W en in de berging, hobbykamet , huiskamer een switch-8 gevoed vanuit de sw8 150, op de pass-throug poort van iedere sw-8 zit een AP A-C Pro
Het leuke is dat alles centraal gevoed is en er geen adapters zijn buiten de voeding van de sw8 150.

Ik plaats wel een keer een topo plaatje

Rene
 
Ik heb uiteindelijk wel de US-48 verkocht.
Ik heb nu een US-24, daar zitten geen ventilatoren in ;).
Nog steeds veel poorten over, maar
 
  • Leuk
Waarderingen: PcRene
Plan is wel om nog een keer de 24 en de 8-60 te vervangen door een 16-150 of een 24-250.
Die laatste heeft wel mijn voorkeur (PoE+), maar budget-technisch :eek:
 
Ik had gisteren een nieuwe sw 16 150 gekocht ter vervanging van een 8/150 en 8 switch.
Helaas valt de poe om de 5 minuten weg. Terug gebracht en morgen krijg ik een nieuwe.
Echter... lees ik op andere sites dat ik niet de enige ben dit jaar... Heeft iemand soort gelijke problemen en een oplossing?

Rene
 
Ik "beheer" 3 van die 150W switches maar ervaar deze problemen niet.
Misschien een slechte serie?
Oplossing lijkt mij garantie/ruilen.
 
Hm dat is niet zo mooi. Zelf er ook 2 zonder problemen.

Niet een POE apparaat aangesloten waar sluiting/fout in zit en daardoor als beveiliging uitschakelt ?
 
Op mijn US8-150 draait het perfect.
Moet echt een sensor probleem zijn zoals op de Ubiquiti site wordt gemeld .
De fans zijn nooit actief geworden .

Rene


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..