Migratie van USG PRO naar Dreammachine PRO

Migratie van USG PRO naar Dreammachine PRO

MartinM

Donateur
Silver
UniFier
10 jan 2019
146
1
72
28
Regio 0478
MartinM submitted a new resource:

Migratie van USG PRO naar Dreammachine PRO - Migratie naar Dreammachine PRO

Beste mede forumleden,

Ik wil de ervaringen delen die kk heb opgedaan met de migratie van de USG (Pro) naar een Dreammachine (Pro).

Natuurlijk heb ik even getwijfeld als ik sommige horror verhalen lees op de diverse fora, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt een een Dreammachine besteld én een WD harddisk (2T) voor Protect.

Alles gelezen hebbende besloot ik de DM via de WAN poort aan te sluiten op mijn bestaande netwerk, en op deze manier een update te doen. Dat gaat prima op deze...

Read more about this resource...
 
  • Leuk
Waarderingen: m4v3r1ck
mooi? welke firmware heb je up je udm pro? 1.7, 1.8.0 of de 1.8.1?
gezien de horror verhalen over de 1.8 blijf ik voorlopig bij de 1.7
 
Ik gebruik Firmware 1.8.0.2888.

Mss ook handig om te weten dat ook de VPN configuratie meteen werkte!

Nou ja meteen, ik had WAN1 en WAN 2 gewisseld, en dús werkte het bijna meteen ;-)
 
Hoe zijn de ervaringen op dit moment met de UDM pro? Ik overweeg er namelijk ook een aan te schaffen voor thuis. Heb nu Ziggo en binnenkort glasvezel. Wil er een paar AP's aan hangen en camera's verder niets bijzonders.
 
Hoi,

Ik ondervind geen problemen, werkt stabiel (allen de geïntegreerde controller loopt wat achter qua software).
Ik gebruik een 1Gb Netrebel verbinding waarvan altijd (met IPS op maximaal) 990 Mb doorvoer overblijft.
Tevens een DSL backup van XS4all, en dat functioneert ook prima.

40 devices gekoppeld met 4 AP's en 12 camera's.

Succes,

edit: Dit bericht kreeg ik zojuist ...
1602140667166.png
 
  • Wow
Waarderingen: PcRene
Nou dat heeft wel even wat puzzelen gekost!
Ik mag zeggen dat ik de melding niet meteen serieus genomen had, met als gevolg dat Protect stopte en 10 minuten later de controller TOEGANG ook.
Het netwerk incl vpn bleef gewoon werken.

Van alles geprobeerd en uiteindelijk via het UI forum de goeie tip gevonden een half uur geleden. Via ssh kon je wel communiceren gelukkig.

TIP : enable altijd ssh in de controller!

In de directory /data/unifi/data/db/journal enige honderden files gedeleted, en toen kon de de controller weer opstarten en 5 minuten daarna ook weer Protect starten.

Dat was wel evenschrikken geef ik toe.
Keep-you-posted

martin
 
Laatst bewerkt:
Een toevoeging is nog op zn plaats.

Maar wat blijkt nu? Ook de opnames blijken gewoon doorgegaan te zijn.
Het lijkt alsof het UniFi-os die het GUI interface verzorgt het probleem is?

De werking blijft, alleen het apparaat was, ook na enige reboots, niet meer te benaderen ? Pas ná het opschonen via ssh kwam er weer ruimte om het GUI interface te starten, althans zo lijkt het?

edit: op het moment dat het mis ging waren er ongeveer 300 files in de genoemde directory. Daarvan heb ik er 250 weggegooid. Ik heb de eerste behouden, en de 250 daaropvolgende gedeleted.
Toen ik vandaag keek waren er nog maar 3(!) over, dus dat klinkt geruststellend.
Nog nergens achterhaald wat een oorzaak zou kunnen zijn, wel een vaag vermoeden, maar dat is alleen op onderbuikgevoel gebaseerd
 
Laatst bewerkt:
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.