Uitleg

En met de CloudKey kun je je netwerk op afstand beheren via het portaal van Ubiquiti.
 
Cloudkey is handig in beheer voor bijv. Access Points. Daarnaast heeft het een goede interface en er zit een Cloud licentie bij inbegrepen. Tegenwoordig kan je zonder Cloudkey ook buiten je computer om je controller software beschikbaar maken te denken aan een Raspberry Pi zoals @erik aangeeft.

Ik heb een cloudkey gekocht nadat ik alles had vervangen met Unifi. Tegenwoordig verloopt alles via mijn NAS. Mocht je interesse hebben in een cloudkey ik heb de eeste editie nog liggen hier die je kan overkopen.

groet Koen
 
Tot nu toe draai ik de controller nog op mijn W10 laptop,
Nadeel is dan dat er alleen gemonitord wordt wanneer je ingelogd bent, en bij problemen niet alles in de logfiles terug kunt zien, maar als alles naar wens ingesteld is hoef je niet zo vaak meer in te loggen, voor huis tuin en keukengebruik dikke prima.

Wat er dan b,v gebeurd als mijn laptop in slaapstand valt en je logt weer in, heb je meldingen dat de verbinding verloren is met al je unifi apparaten, dat zegt alleen maar dat de verbinding tussen de laptop en de controller weg was, niks aan de hand dus.

Als je een nas hebt toevallig kan je het daar ook op installeren, dat werkt helaas alleen met oudere versies, maar heb je ook 24/7 cloud acces.

Vandaag ook net de firmware ge-update naar 5.12.66 en heb ik volgens mij ook hetzelfde dashboard en instellingen als een cloudkey.
 
Wat er dan b,v gebeurd als mijn laptop in slaapstand valt en je logt weer in, heb je meldingen dat de verbinding verloren is met al je unifi apparaten, dat zegt alleen maar dat de verbinding tussen de laptop en de controller weg was, niks aan de hand dus.

Als je een nas hebt toevallig kan je het daar ook op installeren, dat werkt helaas alleen met oudere versies, maar heb je ook 24/7 cloud acces.

Vandaag ook net de firmware ge-update naar 5.12.66 en heb ik volgens mij ook hetzelfde dashboard en instellingen als een cloudkey.
Je kan ook een syslog server draaien op je nas en dan worden alle logs bewaard in een database die je altijd kan opvragen. Zal die eens installeren op mijn nas en dan een howto schrijven wanneer deze stabiel draait. Heb trouwens vandaag ook mijn cloudkey 1 uitgezet en de controller op mijn nas gezet. Draait voor het moment zeer goed. zien wel binnen een paar dagen of deze stabiel draait.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61
Je kan ook een syslog server draaien op je nas en dan worden alle logs bewaard in een database die je altijd kan opvragen. Zal die eens installeren op mijn nas en dan een howto schrijven wanneer deze stabiel draait. Heb trouwens vandaag ook mijn cloudkey 1 uitgezet en de controller op mijn nas gezet. Draait voor het moment zeer goed. zien wel binnen een paar dagen of deze stabiel draait.
Logfiles kan ik terugvinden in de Ubi map C/User, maar goed, uiteraard alleen de registraties wanneer ik ingelogd was.
Hoe dat bij een cloudkey zit heb ik geen ervaring mee, ik denk intern in de cloudkey. Maar wil dat niet zeggen als de cloudkey niet benaderbaar is je ook niet bij de logs kunt?
Zo'n syslog server had ik al iets over gelezen maar niks mee gedaan en How To's zijn altijd zeer welkom voor velen.
Enneuh, zat weer te snuffelen ivm installatie in docker, is het dan toch mogelijk om up te daten naar de nieuwste firmware versies?

Misschien is het handig om de titel iets aan te passen in b.v. "Uitleg Controller Software, Cloudkey of Docker"?
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..