Wat is dit?

Rammie

UniFier
13 feb 2019
81
10
8
Ridderkerk
Ik heb wat problemen bij verschillende klanten gisteren twee lite schotels geplaatst maar krijg opeens dit meerder malen per minuut loopt helemaal vol met meldingen703 dit
 
Zo te zien heb je de WiFi van de ExperiaBox ook aan staan met dezelfde SSID als de AP gebruikt.
Unifi ziet dat als een poging van een extern apparaat om het WiFi netwerk over te nemen.
Als je de WiFi van de ExperiaBox ook actief wil laten kun je in de controller aangeven dat je deze vreemde eend in de bijt kent en dat hij het niet hoeft te melden.
 
O wat fijn dat u mij wil helpen vind het een leuk forum en heb nog veel vragen ben er druk mee bezig voor mn eigen bedrijfje veel unifi te gaan plaatsen en ben al goed op weg maar loop nog tegen wat dingen aan.

Ik heb naar mijn idee de wifi van experia uitgezet kan ik dit op afstand fixen in de cloud key?
 
De WiFi van de ExperiaBox staat duidelijk niet uit want anders zou je de meldingen niet krijgen. [emoji6]

Je kunt de melding uitzetten door in de controller naar Insights -> Neighboring accesspoints te gaan en daar het betreffende “rogue access point” als bekend te kenmerken.
 
Het is gelukt thx
Ook bij twee andere klanten laatste update gedaan cloud key en komt niet meer online na update

Andere klant kan niet worden ge-update doet alles start opnieuw op maar blijft op 5.10.21 staan
 
Laatst bewerkt:
ik heb van een klant per ongeluk cloud toegang uitgezet in app kan ik dat weer aanzetten want hij is nu offline?

ik krijg die ck ook niet naar laatste firmware
 
a0528f2d2645c7274b1b0901aa854c81.jpg


Ik heb bij een andere klant ook weer zo melding maar kan nergens die mac adres terug vinden niet van ap’s zelf maar ook niet bij insights neighboring ac points?
 
Ik heb dit probleem ook gehad op mijn werk, daar bleek dat het Rogue netwerk een stuk of 6 eigen unifi AP's waren (we hebben er 40). nu de laatste firmware update er opgezet en alles draait weer als een zonnetje.
De update wilde toen niet op afstand lukken, dus op lokatie firmware updaten was bij ons de oplossing. maar de .21 firmware gaf bij ons er veel wifi problemen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..