UAP-AC-Lite adopteerd niet

  • Onderwerp starter GTermeer
  • Startdatum
G

GTermeer

Guest
Tot gisteren toe gebruik gemaakt van 1 UAP-AC-LR. Aangezien we ook beter bereik willen hebben in de tuin heb ik aangeschaft een UAP-AC lite, US-8-60W en een USW-FLEX-mini.
Ik loop vast op de eerste stap, het adopteren van de UAP-AC-Lite. Op dit moment hangt het AP direct aan de router. Ik heb ook al geprobeerd om hem aan de Switch 8 POE en Switch flex mini te hangen, allemaal hetzelfde resultaat. Het AP toont continue een witte verlichting. bericht geving is "adopteren" en "update vereist". Unifi netwerk 2020-08-01 133951.png

controller draait op een windows 10 laptop. Ook maak ik gebruik van de unifi app op mijn telefoon, maar hier zie ook geen oplossing tussen staan.
Ik heb ook geprobeerd om via Putty een update te laden. Maar ik heb Putty nog nooit gebruikt en het lukt me niet de file te laden via die methode.

Groet,
Gijs-Jan
 
En eerst de firmware installeren?
Gaat het adopteren daarna niet (bijna) vanzelf?

Had ik van de week met twee Switch-8 ook. Firmware was blijkbaar te oud?
Na upgrade ging het adopteren vanzelf.
 
Ik heb geprobeerd om de firmware via Putty er op te zetten, maar dat lukt me niet. Zijn er nog andere manieren om de firmware op de AP te krijgen?
UPDATE:
Ik heb vanmiddag het op een andere manier geprobeerd. Eerst via het programma WinSCP het nieuwe firmware bestand in de temp file van het AP gezet. Daarna via Putty lokaal de upgrade uit te voeren. Helaas geen resultaat. Het AP verliest zijn connectie, gaat wit knipperen en daarna blauw knipperen. (Ong. 45 seconden) daarna is de status weer wit. Als ik dan via WinSCP in de temp directory kijk op het AP is het firmware bestand weg. Als ik in mijn controller kijk zit ik nog steeds op de oude versie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou allemaal moeten kunnen met enkel de controller op de laptop, maar wel bedraad op het netwerk. Heb je al geprobeerd de lite te resetten, een forget in de controller te doen, en dan zou ie weer moeten verschijnen.
 
dank je wel dit was DE oplossing. Ik had de laptop bedraad op het netwerk moeten zetten. heel simpel opgelost ..
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix61 en PcRene
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..