AC Pro's 'verliezen' connectie

remcovk

UniFier
26 aug 2019
1
0
1
Goedemiddag,

voor diverse locaties heb ik dagelijks 'uitval' van AP's. Dit zijn altijd dezelfde AP's waarbij we bij een aantal al de kabel en het AP hebben vervangen. Diverse upgrades en beta versies verder is dit helaas nog steeds. De AP's zijn nog wel 'blauw', maar nemen geen clients aan. Na een herstart van de switchpoort (16 POE-150W) via de controller is het AP weer een dag/aantal dagen actief, waarna deze weer op 'disconnected' staat.

Waar kan ik op dit moment het beste mijn pijlen op richten in dit onderzoek?
 
Hoi Remcovk,

Ik weet niet zeker of je dit gaat helpen, maar ik had ook onverklaarbare problemen met de Wifi op de watersport vereniging. Na verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben, heb ik uiteindelijk de auto optimizing uit gezet, en alle problemen waren opgelost.

Deze instelling kan je vinden onder Settings -> Site -> AUTO-OPTIMIZE NETWORK

Kan geen kwaad om het een keer te proberen ;-)

Succes.

Groetjes,

Jeroen.
 
Hoi Remcovk,

Ik weet niet zeker of je dit gaat helpen, maar ik had ook onverklaarbare problemen met de Wifi op de watersport vereniging. Na verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben, heb ik uiteindelijk de auto optimizing uit gezet, en alle problemen waren opgelost.

Deze instelling kan je vinden onder Settings -> Site -> AUTO-OPTIMIZE NETWORK

Kan geen kwaad om het een keer te proberen ;-)

Succes.

Groetjes,

Jeroen.


hoi Jeroen,

bedankt voor je reactie. dit heb ik ondertussen uit staan. mag ik de rest van je config weten wat betreft de Wlan netwerken?

krijg er hoofdpijn van....

thanks. gr rene
 
Kan het een storing in je switch zijn? Stond hier laatst niet ergens dat er soms brakke exemplaren van deze versie bestaan?
Al eens op het Engelstalige forum van Ubiquiti gekeken?
 
Ze zijn gelijk stuk of gaan niet meer stuk
Das mijn ervaring
Mijn ervaring is dat apparatuur tussentijds ook defect kan raken :)

Maar grote kans dat de switch fabriek af al defect was. Als je nog binnen het garantie termijn zit zou ik een nieuwe claimen.
 
Activiteit
Er wordt op dit moment (nog) geen nieuwe reactie gepost.
  Topic Status: Hallo . Er is al meer dan 14 dagen geen nieuwe reactie meer geplaatst.
  De inhoud is mogelijk niet langer relevant.
  Misschien is het beter om in plaats daarvan een nieuw onderwerp te starten..